وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۱ هزار وام ضروری از محل اعتبارات این وزارتخانه برای سیل زدگان اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در جریان سیل در مناطق مختلف کشور به ویژه استان لرستان اقداماتی انجام داده است.

لازم به ذکر است؛ اقدامات امدادی این وزارتخانه در هماهنگی کامل با استانداری در حال انجام است و در حال حاضر برای پیگیری و حمایت آسیب دیدگان سیل ستاد ویژه ای در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شده است.

ارسال ادوات و ماشین آلات سنگین برای همراهی با عملیات امداد و نجات، توزیع اقلام و مایحتاج ضروری، ایمن‌سازی مراکز در معرض خطر سیل با اولویت مراکز نگهداری از گروه‌های آسیب‌پذیر، جابه‌جایی مراکز نگهداری مددجویان سازمان بهزیستی و سایر گروه‌های هدف این سازمان، استقرار تیم‌های فنی سازمان فنی و حرفه‌ای جهت حضور عملیات‌های تعمیرات، امدادرسانی، استقرار تیم‌های اورژانس سازمان بهریستی و ارسال پیامک‌های هشدار و اطلاع‌رسانی از جمله اقدامات درحین بحران این وزارتخانه در حوادث اخیر است.


بیشتر بخوانید:شریعتمداری: حضور پگاه در مناطق سیل زده تا رفع نیاز آسیب دیدگان با قوت ادامه یابد


همچنین محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تخصیص ۱۱ هزار وام ضروری از محل اعتبارات این وزارتخانه برای سیل زدگان خبر داد.

شریعتمداری گفت: همه مراکز درمانی و بیمارستانی تامین اجتماعی در آماده‌باش کامل قرار دارند و استفاده از خدمات اپراتور رایتل نیز در مناطق سیل‌زده رایگان است.

البته گفتنی است تاکنون ۱۵۵۰۰ فقره تسهیلات تعمیر مسکن و ۱۲۵۰۰ وام قرض الحسنه از سوی بانک رفاه و بانک توسعه به سیل زدگان تخصیص داده شده است.

همچنین برنامه‌های حمایتی از تعاونی‌ها و اعطای تسهیلات برای بازگشایی صنایع و بنگاه‌های اقتصادی صدمه دیده و بیمه بیکاری برای کارگران را در دستورکار قرار گرفته است.

به دستور وزیر کار این وزارتخانه در مراحل پس از بحران نیز به صورت گسترده و ویژه اقدامات امدادی و حمایتی و پشتیبانی خود را در خصوص سیل‌زدگان و به طور خاص در مورد گروه‌های هدف این وزارتخانه مانند کارگران بیکارشده، تعاونی‌ها، بنگاه‌های اقتصادی آسیب‌دیده، بازنشستگان و سایر گروه‌ها دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار