رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی با انتشار اخبار کذب با موضوع ارائه اینترنت رایگان به مناسبت نوروز، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبرداد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ " سیدمصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان" بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه با هدف دریافت اینترنت هدیه نوروز مبلغ ۴۰ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیر مجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس فتا استان موضوع را در دستور کار خود قرار داند.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از شاکی مشخص شد وی برای دریافت اینترنت ۶ گیگا بایتی هدیه نوروز در یک کانال تبلیغاتی عضو و مبلغ ۲۰ هزار ریال برای شرکت در قرعه کشی به صورت اینترنتی پرداخت کرده، اما بعد از مدتی متوجه شده علاوه بر این که هدیه‌ای دریافت نکرده، کل موجودی حساب وی که ۴۰ میلیون ریال بوده نیز برداشت شده است.

این مقام انتظامی عنوان کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد، درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده است، درگاهی جعلی بوده که طراح آن اطلاعات حساب بانکی شاکی را به سرقت برده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: نهایتاً کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی خود موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شده و طی عملیاتی با هماهنگی مقام قضائی وی را دستگیر کردند.

سرهنگ مرتضوی به کاربران فضای مجازی در خصوص این گونه کلاهبرداری‌ها هشدار داد و گفت: مجرمان سایبری به راحتی کاربران را برای ورود به این درگاه‌های جعلی تشویق می‌کنند، بنابراین کاربران با صفحاتی روبرو می‌شوند که ادعا دارند اینترنت رایگان، شارژ‌های ارزان قیمت و ... می‌فروشند که بیشتر این لینک‌ها کاربران را به صفحات فیشینگ ارجاع می‌دهد و کاربران در هنگام خرید به راحتی اطلاعات بانکی خود را در اختیار فیشر‌ها قرار می‌دهند.


انتهای پیام/م

 

تبلیغ هدیه نوروزی شارژ اینترنت، کلاهبرداری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.