مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: بارش پراکنده باران و گاهی رگبار از امشب آغاز می‌شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرج الله شکوهی پور افزود: بررسی نقشه‌ها نشان دهنده نفوذ تدریجی سامانه بارشی به استان و افزایش پوشش ابر از بعدازظهر امروز است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود با تقویت تدریجی این سامانه، از امشب تا ابتدای فردا، بارش پراکنده باران، گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش تندباد، پدیده‌های غالب در استان باشد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: همچنین در این مدت، به سبب وزش باد قابل ملاحظه و گاهی تندباد، خلیج فارس مواج خواهد بود.

شکوهی پور گفت: فعالیت این سامانه بارشی از شنبه تا اوایل وقت یکشنبه به صورت پراکنده در استان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: هفته آینده به تناوب با گذر امواج ناپایدار جو، در برخی ساعات شاهد وقوع ناپایداری جوی در استان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر، آسمان استان را تا پیش از ظهر فردا، نیمه ابری، بتدریج افزایش ابر همراه با وزش باد و بارش پراکنده باران، گاهی رگبار باران، رعد و برق و وزش تندباد و در برخی نقاط همراه با گردوخاک پیش بینی کرد.

شکوهی پور تصریح کرد: جهت وزش باد در این مدت متغیر با سرعت ۸ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود که به تدریج جنوب غربی تا جنوب شرقی گاهی شمال شرقی خواهد شد و از امشب با سرعت ۱۶ تا ۴۶ گاهی بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد وزید.

به گفته وی، ارتفاع موج دریا نیز امروز ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر است که از امشب ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر می‌رسد و هنگام وزش تندباد ۱۲۰ تا ۲۷۰ سانتیمتر خواهد شد.

انتهای پیام/ک

آغاز فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر امروز

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.