چابهار، شهری با چهار فصل بهاری در سال؛ با داشتن هوایی بهاری و مناظری بکر و دیدنی میزبان شمار زیادی هموطنان بود که با شنا در دریا و قدم زدن در ساحل سفری به یادماندنی را برای خود رقم زدند.

گردشگران نوروزی از بهار دل انگیز چابهار لذت بردندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، بندر چابهار به سبب قرار گرفتن در نزدیکی منطقه استوایی، از تغییرات دمای اندکی در فصل‌های مختلف سال برخوردار است و بهترین کرانه اقیانوسی کشور و معتدل‌ترین هوای جنوب ایران را دارد.

چابهار بهشت گمشده و از مناطق بی نظیر و بکر گردشگری ایران است که زیبایی‌های طبیعی آن کمتر بین ایرانیان و جهانیان شناخته شده است در حالی که گردشگران با سفر به این بندر زیبا و کم نظیر می‌توانند از دیدن بیش از ۷۰۰ اثر طبیعی، گردشگری، تاریخی و تفریحی آن لذت ببرند.

رئیس اداره میراث فرهنگی چابهار عبدالحمیدافزود: همجواری چابهار و کنارک با دریا و آب‌های اقیانوسی سبب شده تا در این فصل از سال که دیگر نقاط کشور با برف و سرما رو به رو هستند این منطقه هوای معتدل در حد ۱۸ تا ۲۵ درجه داشته باشد.

 بلوچ زادهبیان کرد: چابهار پتانسیل‌های بالایی در زمینه گردشگری دارد و از چهار نمونه ساحل صخره ای، ماسه ای، شنی و مرجانی برخوردار است.

رئیس اداره میراث فرهنگی چابهار ادامه داد: چابهار در نیمه دوم سال برخلاف سایر نقاط کشور که با برف، کولاک و سرما مواجه هستند، هوای بهاری و مساعدی دارد و بهترین نقطه برای تفریح، گردش و شنا در دریا است.

وی افزود: قلعه پرتغالیها، آرامگاه سید غلامرسول، ساختمان قدیم فرمانداری (موزه محلی)، حسینیه آل رسول، ساختمان‌های قدیمی گمرک و پست و روستای تیس از جمله آثار تاریخی شهرستان چابهار به شمار می‌روند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار تصریح کرد: آثار طبیعی این شهرستان نیز شامل ساحل ماسه ای، کوه‌های مینیاتوری، اسکله‌های صیادی، تالاب لیپار، درخت انجیر معابد، صخره‌های مرجانی و غار‌های بان مسیتی تیس همواره پذیرای گردشگران و مسافران داخلی و خارجی است.

وی ادامه داد: صنایع دستی شهرستان چابهار شامل سوزن دوزی، سکه دوزی و ساخت انواع هنر‌های دستی از محصولات دریایی سوغاتی‌های بسیار زیبا و جذابی هستند که در داخل و خارج از کشور طرفداران زیادی دارند.

بلوچ زاده گفت: مهمترین و معروف‌ترین صنایع دستی چابهار از صدف ساخته می‌شود به طوری که بیش از ۳۰۰ نوع وسایل صدفی و همچنین معرق صدف توسط هنرمندان زن و مرد این منطقه تولید و در بازار به فروش می‌رسد.

شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال ۱۳۹۵ با جمعیت ۲۸۳ هزار و ۲۰۴ نفر و ۴۸ هزار و ۱۴۷ خانوار از شمال به شهرستان‌های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان (مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.

انتهای پیام/گ

چابهار میزبان مسافران نوروزی

برچسب ها: نوروز98 ، گردشگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار