استقبال مسافران نوروزی از جاذبه‌های دیدنی سیستان و بلوچستان به ویژه چابهار بسیار چشم گیر بود اما صف‌های طولانی بنزین آنان را کلافه کرده است.

صف‌های طولانی بنزین در چابهاربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، استقبال مسافران نوروزی از جاذبه‌های دیدنی سیستان و بلوچستان به ویژه چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران بسیار چشم گیر بود در این میان با وجود همه اقدامات ارزشمند برای رفاه گردشگران، اما صف‌های طولانی بنزین آنان را کلافه کرده است.

چابهار به دلیل اتصال به آب‌های اقیانوس هند دارای آب و هوای مساعد و جاذبه‌های فراوان تفریحی و گردشگری است که در چند سال اخیر به مقصد مهم گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده است.

این منطقه جزو بی نظیرترین و بکرترین مناطق گردشگری ایران و جهان محسوب می‌شود و خلیج آن بزرگترین خلیج جنوب شرق و از زیباترین خلیج‌های طبیعی کشور است که ماحصل آمیزش دریا، زمین و آفتاب بوده و طی هزار سال به طور طبیعی و در گوشه‌ای از دریای عمان ایجاد شده است.

منطقه آزاد، اسکله‌های تجاری و صیادی متعدد، باغات میوه‌های گرمسیری، پدیده موج فشان، جنگل‌های حرا، ساحل ماسه‌ای، صخره‌ای و شنی، درخت انجیر معابد، دلفین‌های زیبا، زیستگاه لاک پشت دریایی و پرندگان مهاجر بخشی از جاذبه‌های دیدنی این منطقه دست نخوره بحساب می‌آیند که سفر بیادماندنی را برای گردشگران به یادگار می‌گذارد.

همزمان با نوروز شاهد سرازیر شدن شمار زیادی از هموطنان به چابهار بودیم که این امر نوید توسعه صنعت گردشگری و منطقه را می‌دهد.
در این میان با وجود همه اقدامات برای پذیرایی و رفاه حال مهمانان نوروزی صف‌های طولانی بنزین و فشار روانی ناشی از انتظار در این صف‌ها به معضل آزاردهنده‌ای برای مردم و مسافران تبدیل شده است.

افرادی که برای دریافت حداقل سوخت مورد نیاز خودروی خود باید ساعت‌ها از وقت گرانبهای شان را هدر دهند.

سرپرست فرمانداری چابهار  اظهار داشت: این شهرستان با برخورداری از حدود ۱۲۰ هزار نفرجمعیت تنها دارای ۲ جایگاه سوخت فعال است.

رحمدل بامری افزود: کمبود تعداد جایگاه‌های سوخت در حالی است که در نوروز امسال شاهد حضور افزون بر ۷۰۰ هزار نفری مسافران به این منطقه از کشور هستیم.

سرپرست فرمانداری چابهار بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در طول ایام نوروز ۳۲ کارت سوخت آزاد برای رفاه حال مسافران به جایگا‌های سوخت سطح شهرستان تحویل شده که در برخی موارد تخلفاتی نیز گزارش شده است.

بامری بر افزایش تعداد جایگاه‌های سوخت در چابهار تاکید کرد و افزود: پیگیری برای ایجاد ۱۰ جایگاه سوخت جدید در مناطق مختلف این شهرستان نظیر نوار ساحلی و محدوده شهر در دستور کار قرار دارد که امیدواریم بزدوی مورد موافقت قرار گیرد تا رضایت مندی مردم و مسافران نوروزی را به همراه داشته باشد.

وی گفت: همچنین برای رفاه حال مسافران نوروزی این شهرستان ساخت مجتمع‌های بین راهی نیز مورد توجه است.

سرپرست فرمانداری چابهار افزود: ضروری است با توجه به حجم ورودی کامیون‌های بار کالا در مرز‌های زمینی و دریایی این شهرستان جایگاه سوخت مخصوص این وسایل نقلیه پیش بینی شود تا از حجم این وسایل نقلیه در جایگاه‌های سوخت موجود کاسته شود.

انتهای پیام/گ

صف های طولانی بنزین در چابهار

برچسب ها: گردشگران ، نوروز98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار