رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه گفت: از ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین، ۳۷۴ هزار و ۳۰۶ بازدید از آثار تاریخی، فرهنگی، طبیعی، دست ساز و مذهبی این شهرستان ثبت شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،طالبی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه گفت: گردشگران و مسافران نوروزی در این ایام از آثار تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری و نیز آثار دست ساز و صنایع دستی این شهرستان دیدن کردند.

وی به بازدید ۳۴ هزار و ۶۱۶ نفر از رصدخانه مراغه به عنوان جاذبه فرهنگی تاریخی در طول این مدت اشاره کرد و گفت: این رصدخانه تاریخی به عنوان سومین اثر پربازدید آذربایجان شرقی در این ایام مورد توجه گردشگران بود.

طالبی اضافه کرد: در جاذبه‌های طبیعی نیز غار هامپوئیل با ۶۰ هزار و ۱۴۱ نفر بیشترین بازدیدکنندگان را داشته است.

وی به افزایش ۲۸ درصدی آمار اقامت‌های نوروزی در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: هتل ها، میهمان پذیرها، مسافرخانه‌ها و اماکن بوم گردی شهرستان در طول این مدت بیشترین اقامت را داشته اند.

وی ادامه داد: امسال زائرسرای چکان نیز پذیرای گردشگران نوروزی بود.

طالبی به افزایش ۲۵ درصدی در بازدید از جاذبه‌های مذهبی اشاره کرد و گفت: در تعطیلات نوروزی امسال از امامزاده سید ابراهیم (ع) چکان ۴۳ هزار و ۷۷۴ نفر بازدید کردند که بیشتر این بازدید‌ها در روز‌های ۲۹ اسفند، سیزدهم فروردین، رحلت حضرت زینب کبری (س) و امام موسی کاظم (ع) بوده است.

وی اقامتگاه‌های بوم گردی را زمینه ساز توسعه پایدار گردشگری دانست و افزود: ۱۴ اقامتگاه بوم گردی مجوز دار در شهرستان فعال هستند و گردشگران و مسافران نوروزی در این ایام از هشت اقامتگاه استفاده کرده اند.

وی گفت: امسال گردشگرانی از کشور‌های خارجی فرانسه و اتریش نیز به مراغه سفر کرده بودند که گردشگران اتریشی در خانه‌های بوم گردی اقامت داشتند.

وی به افزایش ۲۰ درصدی بازدید‌ها از جاذبه‌های دست ساز شهرستان اشاره کرد و گفت: در طول این مدت ۹۲ هزار و ۲۳۳ نفر از سدعلویان و روستا‌های بالا دست این سد دیدن کردند.

وی به افزایش ۹ درصدی بازدید از موزه‌های ایلخانی نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: به رغم فروش بلیت برای بازدید از این موزه ها، امسال شاهد افزایش بازدید کننده از این موزه بودیم.

شهرستان مراغه با حدود ۵۱۵ اثر تاریخی و تپه‌های شناسایی شده جزو ۱۰ شهر دارای بافت غنی تاریخی و فرهنگی در کشور محسوب می‌شود که حدود ۳۰۰ اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

انتهای پیام/ش

بیش از ۳۷۴ هزار بازدید از جاذبه‌های مراغه ثبت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.