رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نطنز گفت : در طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام تعطیلات نوروزی چهار مورد کشتار غیر مجاز دام نیز کشف و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد مهدی نظام طاهری رییس شبکه دامپزشکی نطنز امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این شبکه با همراهی بازرسان اداره تعزیرات حکومتی و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و رستوران‌های سطح شهرستان بازدید کردند.

رییس شبکه دامپزشکی نطنز گفت: با آغاز سال جدید و به جهت ارتقاء سطح بهداشتی و ایجاد امنیت غذایی در ایام تعطیلات نوروزی، کارشناسان این شبکه به صورت اکیپ‌های ثابت و سیار در دو شیفت کاری از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی (قصابی ها، مرغ و ماهی فروشی‌ها و...) و همچنین رستوران‌های سطح شهرستان بازدید و میزان ۱۴۰ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی شامل مرغ و ماهی تاریخ گذشته، منجمد و بسته بندی شده به روش غیر اصولی و غیر بهداشتی را ضبط و با دستور مقام قضایی از چرخه مصرف خارج شد.

وی تصریح کرد: در اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی که از ۲۵ اسفندماه سال گذشته آغاز و تا ۱۷ فروردین سال جاری ادامه دارد که با تلاش کارشناسان این شبکه در راستای پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، چهار مورد کشتار غیر مجاز دام نیز کشف و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

طاهری از شهروندان درخواست کرد: فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را فقط از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را با کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان به شماره ۱۵۱۲ در میان بگذارند.

انتهای پیام/م

 

کشف و ضبط ۱۴۰ کیلو فرآورده دامی غیر مجاز در نطنز

برچسب ها: دامپزشکی ، نوروز98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.