نایب رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان اذعان کرد: محموله ۸۰۰ تنی گوشت قرار است به زودی به اصفهان برسد که در صورت توزیع این مقدار گوشت در بازار به طور حتم با تورم در قیمت این کالا مقابله می‌شود.

عبدالرضا آقاجانی در گفتگو اختصاصی با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،توضیح داد: در طول هفته گذشته گوشتی که به منظور تنظیم بازار در نظر گرفته شده در مناطق حاشیه‌ای شهر و بیشتر در مناطق با بافت جمعیتی کمتر برخوردار توزیع می‌شود و به همین دلیل است که این نوع از گوشت در روز‌های اخیر از سوی فروشگاه‌های بزرگ درون شهر توزیع نمی‌گردد.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر صحت انبار گوشت در سرد خانه‌ها و توزیع نشدن در بازار، گفت: امکان انبار این حجم از گوشت در سرد خانه‌ها وجود نداشته و البته از ابتدا نیز رویکرد سازمان‌های متولی بر انبار این کالای مصرفی نبوده است.
 
نایب رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان ادامه داد: محموله ۸۰۰ تنی گوشت قرار است به زودی به اصفهان برسد که در صورت توزیع این مقدار گوشت در بازار به طور حتم با تورم در قیمت این کالا مقابله می‌شود، اما اگر محموله یاد شده به اصفهان نرسد طبعا با افزایش مجدد گوشت روبرو خواهیم بود.
 
وی تشریح کرد: از طرفی با همت اداره دامپزشکی خروج دام سنگین از اصفهان با کاهش روبرو شده و این امر دلیل افزایش نیافتن قیمت گوشت در روز‌های اخیر بوده است؛ کلیه گوشتی که به منظور تنظیم بازار توزیع می‌شود گوشت وارداتی است و با قیمت ۲۹ هزار تومان برای گوشت گوساله و ۴۱ تا ۴۲ هزار تومان برای گوشت گوسفندی عرضه می‌گردد.
آقاجانی بیان کرد: محل توزیع این گوشت در فروشگاه‌های بزرگ است، اما تا این گوشت در اختیار قصابی‌ها قرار نگرفته و از سوی این صنف توزیع نگردد نباید انتظار کنترل قیمت داشته باشیم چرا که با الگو توزیع از سوی قصابی‌ها می‌توان فشار اقتصادی را از روی دوش اقشار آسیب پذیر برداشت.
 
وی در پاسخ به این سوال که نظارت در مقابل توزیع نامتوازن و اقدام برخی طباخی‌ها به منظور دریافت بیش از عرف گوشت توزیعی چگونه است، پاسخ داد: نظارت‌ها از سوی جهاد کشاورزی، سازمان صنعت و معدن و صنف گوشت قرمز به طور جد دنبال می‌شود، اما برخی مشکلات در نظام توزیع نیز وجود داد.
 
نایب رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان در پایان تاکید کرد: برخی از خریداران گوشت پس از خرید، بخشی از آن را به طباخی‌ها و بعضی صنوف دیگر می‌فروشند که از نگاه ما این امر شغلی کاذب محسوب می‌شود به همین منظور همشهریان عزیز باید خود با توزیع نامتوازن و این نوع عرضه مقابله کنند، ولی در کنار آن بازرسان نهاد‌های متولی تا توزیع آخرین مقادیر گوشت در فروشگاه‌ها حاضر و آماده رسیدگی به شکایات هستند.
 
انتهای پیام/م
 

محموله ۸۰۰ تنی گوشت قرار است به زودی به اصفهان برسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.