شرکت آی بی ام موفق به ابداع سیستم هوش مصنوعی شده که می‌تواند با دقت ۹۵ درصد کارکنانی را که قصد دارند به هر دلیل شغلشان را ترک کنند، شناسایی کرده و این موضوع را پیش بینی کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آی بی ام هر روز ۸۰۰۰ رزومه شغلی برای استخدام افراد جدید دریافت می‌کند و دارای حدود ۳۵۰ هزار کارمند است. همین موضوع باعث شده تا این شرکت با هدف شناسایی بهتر افرادی که قصد استخدامشان را دارد به هوش مصنوعی متوسل شود تا بتواند دریابد چه افرادی برای ترک شغلشان در حال برنامه ریزی هستند.

پیش بینی زمان ترک شغل کارمندان!


بیشتربخوانید: چرا برخی مردان و زنان ترک شغل می‎کنند؟ +عکس


به گفته گینی رومتی مدیر عامل شرکت آی بی ام، برنامه هوش مصنوعی تازه آی بی ام می‌تواند بر مبنای اطلاعاتی که در مورد هر کارمند جمع آوری می‌کند، احتمال ترک شغل توسط آن‌ها را با دقت بسیار بالای ۹۵ درصد پیش بینی کند.

رومتی می‌گوید استفاده از برنامه مذکور در مدت کوتاه اختراع آن به شدت به نفع آی بی ام تمام شده و باعث شده این شرکت در هزینه‌های مربوط به استخدام و به کارگیری نیرو‌های خود نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار صرفه جویی کند. زیرا نیرو‌هایی که از این طریق جذب آی بی ام شده اند وفاداری بیشتری به این شرکت دارند و با ترک آی بی ام موجب تحمیل هزینه‌های تازه برای استخدام افراد جدید نمی‌شوند.

آی بی ام قصد دارد در آینده برای ارتقای نحوه مدیریت منابع انسانی خود هر چه بیشتر از هوش مصنوعی استفاده کند و در مواردی هوش مصنوعی را جایگزین برخی نیرو‌ها و فرایند‌های کاری سنتی کند. استفاده از هوش مصنوعی در این حوزه باعث کاهش ۳۰ درصدی نیرو‌های شاغل در اداره منابع انسانی آی بی ام نیز شده و البته نیرو‌های باقی مانده مبالغ بیشتری دریافت کرده و کار‌های مهم تری انجام می‌دهند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

هوش مصنوعی که زمان ترک شغل کارمندان را پیش بینی می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.