فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: مسیر هدایت سیلاب در غرب خوزستان با توجه به پیش بینی سرازیر شدن آب بالادست به کرخه، به سمت هورالعظیم باید هموارتر شده و کشاورزان نیز همکاری بیشتری داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران  بیان داشت: از مسیر رودخانه‌های دز، کرخه، و مسیر‌های منتهی به دشت آزادگان و نیز تالاب هورالعظیم دیدن کردیم، اما متاسفانه بسیاری از مسیر‌های خروجی آب یا توسط مردم بسته شده و یا لایروبی نشده و خروجی آب از منطقه بسیار ضعیف است.

وی افزود: هم اکنون باید بر مناطق رُفیع و بستان تمرکز بیشتری بگذاریم و در مناطق مرزی راه‌های خروجی آب رودخانه کرخه بیشتر از گذشته، به سمت هورالعظیم هدایت کنیم تا آب در عقبه‌ها نمانده و سریع‌تر تخلیه شود.

سرلشکر جعفری ادامه داد : باتوجه به اینکه زمین‌های غیرقانونی در حریم وبستر رودخانه‌ها اشغال شده، کشاورزان باید همکاری با دستگاه‌های خدمت رسان داشته باشند تا مسیر‌های مورد نظر بازشده و آب تخلیه شود چرا که اگر آب بیشتری از رودخانه کرخه سرازیر شود، مشکلات دو چندان می‌شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: اکنون تمام ظرفیت‌های سپاه برای پیشگیری و به حداقل رساندن آسیب‌های ناشی از سیلاب احتمالی رودخانه کرخه و نیسان در روز‌های آینده بکار گرفته شده است.

وی ادامه داد: واحد‌های مهندسی سپاه و قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در این راستا بسیج شده و همزمان با کمک رسانی سایر مناطق سیل زده کشور در خوزستان نیز فعال شده اند.

انتهای پیام/م

حضور فرمانده کل سپاه پاسداران در مناطق سیل زده خوزستان

 

 

 

برچسب ها: سیلاب ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۵ فروردين ۱۳۹۸
زنده باد سردار حرف دل ما خوزستانیها را زدید