۲۹۴ میلیون مترمکعب از حجم مخازن سد‌های مازندران تا نیمه اول فروردین امسال آبگیری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  منصور رضایی کلانتری مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: تا نیمه اول فروردین امسال ۹۰ درصد از حجم مخازن سد‌های مازندران به میزان ۲۹۴ میلیون مترمکعب آبگیری شده است.
 
وی با اشاره به افزایش ۷۲ درصدی حجم مخازن سد‌های استان نسبت به مدت مشابه سال‌های قبل، افزود: بیشترین افزایش حجم مخزن مربوط به سد شهید رجایی با افزایش ۱۵۳ درصدی است.
 
رضایی کلانتری میزان حجم آب ذخیره شده در سد شهید رجایی را ۱۳۵ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: هم اکنون ۸۳ درصد از مخزن این سد آبگیری شده و این رقم پارسال ۳۳ درصد معادل ۵۳ میلیون متر مکعب بوده است.
 
مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه علاوه بر سد شهید رجایی و سد فریم، بقیه سد‌ها در آستانه سرریز و یا آبگیری کامل هستند، افزود: بخش ناچیزی از سد‌ها تا شروع رهاسازی آب به زمین‌های کشاورزی برای سیلاب‌های احتمالی و کنترل آن و نیز جلوگیری از خسارات به پایین دست خالی گذاشته شده است.
 
حجم ذخیره ۱۰ سد در حال بهره برداری مازندران ۳۲۷ میلیون متر مکعب بوده که بدون احتساب سد گلورد که آبگیری اولیه آن پارسال انجام شده است، محاسبه می‌شود.
 
انتهای پیام/آ
 
 

بیش از ۲۹۰ میلیون مترمکعب از حجم مخازن سد‌های استان آبگیری شد.

برچسب ها: نوروز ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار