مدیرکل انتقال خون کردستان از مراجعه ۷۱۳ داوطلب اهدای خون به مراکز انتقال خون استان در تعطیلات نوروزی امسال خبر داد.

مدیرکل انتقال خون کردستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، از مراجعه ۷۱۳ داوطلب اهدای خون به مراکز انتقال خون استان و جمع آوری ۵۴۲ واحد خون در تعطیلات نوروزی امسال خبر داد و گفت: در این مدت یک هزار و ۵۹ واحد فرآورده خون در بین ۱۳ مرکز درمانی استان توزیع شده است.

محمد سعید کریمیان روز پنج شنبه، پانزدهم فروردین اظهار کرد: در ۱۳ روز نخست امسال ۵۲۹ داوطلب اهدای خون به مرکز انتقال خون سنندج و ۱۸۴ داوطلب نیز به مرکز انتقال خون سقز مراجعه کردند.

وی افزود: از این تعداد داوطلب اهدای خون پذیرش شده ۶۵۷ نفر مرد و ۵۶ نیز زن بوده اند و در مجموع از آن‌ها ۵۲۹ واحد خون کامل که هر یک به دست کم سه فرآورده پلاکت، پلاسما و گلبول قرمز فشرده تفکیک می‌شود دریافت شده است.

کریمیان از اهدای ۱۳ واحد پلاکت به روش آفرزیس نیز خبر داد و گفت: این فرآورده‌های پلاکتی به مصرف بیمارانی در بیمارستان‌های توحید و کوثر سنندج و فجر مریوان رسیده است.

محمد سعید کریمیان آمار اهداکنندگان بار اول در هفته نخست سال را ۹۸ نفر اعلام کرد و گفت:۶۱۵ داوطلب دیگر اهدای خون پیشتر سابقه اهدای خون داشته و اهداکننده مستمر و یا دارای سوابق اهدای خون در سال‌های گذشته بوده اند.

کریمیان با اشاره به اینکه نیاز به خون همیشگی است و در ایام تعطیلات نیز این نیاز همچون دیگر روز‌های سال وجود داشته است، ادامه داد: در تعطیلات نوروزی امسال یک هزار و ۵۹ فرآورده خون در بین ۱۳ بیمارستان متعلق به دانشگاه علوم پزشکی، تامین اجتماعی و بخش خصوصی توزیع شده و سه بیمارستان توحید، کوثر و بعثت سنندج به ترتیب بیشترین فرآورده‌های خون را دریافت کرده اند.

وی با اعلام اینکه جمع آوری ۵۹ واحد خون گروه منفی و ۴۸۳ واحد خون گروه مثبت نتیجه حضور اهداکنندگان در هفته نخست امسال بوده است از همه اهداکنندگان خون به ویژه اهداکنندگان مستمر خواست انتقال خون استان و بیماران نیازمند به تزریق خون و فرآورده‌ها را همراهی کنند.

انتقال خون کردستان دارای دو مرکز ثابت اهدای خون در شهرستان‌های سنندج و سقز است و خون و فرآورده‌های مورد نیاز ۱۷ مرکز درمانی استان را تامین می‌کند.

انتهای پیام/ع

 ۷۱۳ داوطلب اهدای خون به مراکز انتقال خون کردستان مراجعه کردند 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.