رئیس بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد خطر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون دستیابی به توافق به سطح هشدار دهنده‌ای رسیده است.

هشدار رئیس بانک مرکزی انگلیس درخصوص برکسیت بدون توافقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «مارک کارنی» رئیس بانک مرکزی انگلیس در مصاحبه‌ با شبکه اسکای نیوز با اعلام این مطلب که خطر در حال حاضر در سطح هشدار دهنده‌ای است، خاطر نشان کرد برکسیت بدون توافق "می‌تواند به طور تصادفی و ناگهانی اتفاق افتد"، اگرچه انگلیس و اتحادیه اروپا می‌گویند می‌خواهند از چنین سناریویی اجتناب کنند.

مارک کارنی یادآور شد "پارلمان با برکسیت بدون توافق مخالف است. دولت همان طوری که نخست‌وزیر آن را اعلام کرده است، با برکسیت بدون توافق مخالف است و اتحادیه اروپا نیز با خروج بدون توافق مخالف است".

رئیس بانک مرکزی انگلیس افزود با وجود این، "این امر محتمل است" و اگر تا ۱۲ آوریل هیچ راه حلی برای هرج و مرج کنونی پیدا نشود حتی برکسیت بدون توافق "گزینه پیش فرض" است.

پارلمان انگلیس توافقنامه‌ای را که پیش از این دولت ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس و اتحادیه اروپا درباره آن مذاکره کرده‌اند، رد کرده است. آن‌ها خودشان نیز در یافتن جایگزین محتملی که اکثریت پارلمان درباره آن اتفاق نظر داشته باشند، شکست خورده‌اند.

در پاسخ به سوالی درباره احتمال "مدیریت" برکسیت "بدون معامله" همان طوری که طرفداران سرسخت برکسیت می‌گویند، رئیس بانک مرکزی انگلیس پاسخ داد این "یک داستان" و "کاملا بی معنی" است.

با وجود این، وی تایید کرد "چیزهای بسیاری وجود دارد که در صورت برکسیت بدون توافق باید برای آن‌ها نگران باشیم، اما بخش مالی بخشی از آن نیست".

رئیس بانک مرکزی با اشاره به تحقیقاتی که در محیط‌های تجاری صورت گرفته است، اعلام کرد تولید ناخالص داخلی و اشتغال در انگلیس ممکن است هر کدام سه امتیاز از دست بدهند و سقوط آن‌ها برای سرمایه‌گذاری و صادرات می‌تواند بدترین حالت باشد.

نخست‌وزیر انگلیس روز چهارشنبه با جرمی کوربین، رهبر حزب مخالف کارگر دیدار کرد تا برای دست یافتن به مصالحه‌ای درباره برکسیت تلاش کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار