مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، از شناسایی ۱۶۵ کودک اُتیسم در استان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فاطمه رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، از شناسایی ۱۶۵ کودک اُتیسم در استان خبر داد و گفت : از این تعداد، ۲۵ کودک در مرکز آموزشی اتیسم کرمانشاه'حس پنهان' از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند.

وی گفت : این کودکان علاوه بر مستمری از خدمات دیگری همچون روان شناسی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، بازی درمانی، شن درمانی، تربیت جنسی، نقاشی، موسیقی بهره مند می‌شوند و در کلاس‌های هنری حضور می‌یابند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اضافه کرد: اُتیسم نوعی اختلال رشدی است که کودکان و بزرگسالان مبتلا به آن در ارتباطات کلامی، غیرکلامی، تعاملات اجتماعی و بازی مشکل دارند، در این افراد حرکات تکراری دست زدن و پریدن' دلبستگی به اشیای خاص و یا مقاومت در برابر تغییر دیده می‌شود، هسته مرکزی اختلال در اُتیسم اختلال در ارتباط است.

وی اضافه کرد: سعی داریم با حمایت بی منت از کودکان دارای اختلال اتیسم گام‌های بلندی برای خدمات رسانی در جهت آموزش پذیری این افراد داشته باشیم.

این مسوول افزود: امید است با همکاری همه جانبه افراد جامعه نقشی در جهت تغییر برخورد‌ها نسبت به افراد دارای اُتیسم و به رسمیت شناختن حقوق آن‌ها نسبت به مطالبه‌ی حقشان و تصمیم گیری آن‌ها درباره زندگی‌شان مطابق با خواسته‌هایشان بازی کنیم.

 

 

انتهای پیام/د

۲۵ کودک در مرکز آموزشی اتیسم کرمانشاه'حس پنهان' از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند

 

برچسب ها: بهزیستی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.