نماینده مردم شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: با کمک ستاد مدیریت بحران بیمه‌ای برای مردم اردکان پیش بینی شده است که خسارات وارده به خانه‌های مردم را در هنگام حادثه جبران می کند.

محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  گفت: با کمک ستاد مدیریت بحران استان یک بیمه‌ای برای مردم پیش بینی شده است که مردم بتوانند خانه هایشان را در مقابل آتش سوزی، صاعقه، سیل و زلزله بیمه نمایند و در حال حاظر (یکسال اول این طرح) نصف حق بیمه را ستاد مدیریت بحران و مابقی آن را شهرداری‌های مناطق پرداخت می‌نمایند، ولی این طرح باید مقدمه‌ای برای این امر باشد که در مردم فرهنگ سازی بشود، قبل از وقوع حادثه خانه هایشان را بیمه نمایند.

وی افزود: خوشبختانه از همین بیمه در بعضی روستا‌های شهرستان اردکان استفاده شده است و مردم توانسته اند تا حدی خسارات وارده را جبران نمایند.

محمدرضا تابش اضافه کرد: این موضوعی است که مردم استان یزد باید به آن اهتمام داشته باشند و از این ظرفیتی که ستاد مدیریت بحران استان فراهم نموده است که  نصف حق بیمه به مبلغ ۱۶۰۰۰ تومان را خود ستاد مدیریت بحران و نصف دیگر حق بیمه را خود شخص پرداخت می‌کند و در این صورت خانه‌های آن‌ها تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان در مقابل حوادث بیمه می شود.

تابش گفت: خوشبختانه با مجموعه تمهیداتی که اندیشیده شده است در سیل و طوفانی که اخیرا اتفاق افتاد، تلفات انسانی نداشته‌ایم و مقدار ناچیزی تخریب به وجود آمد که در حال حاضر ستاد مدیریت بحران در حال برآورد کردن خسارات آن است و برای جبران آن تمام تلاش خود را می کنیم.

نماینده مردم در مجلس شواری اسلامی اظهار داشت: خبر خوشی که برای مردم داریم حجم بارندگی‌ها در استان یزد ۹۶ میلیمتر بوده است که از میانگین ۳۰ ساله اخیر ۱۶ میلیمتر افزایش یافته است، ولی متأسفانه در شهرستان اردکان ۴ درصد کمبود بارندگی نسبت به میانگین ۳۰ سال اخیر داریم که امیدواریم در موج جدید بارش‌ها که از شنبه هفته آینده تا سه شنبه آغاز می‌شود این مقدار کمبود جبران شود.

محمدرضا تابش یادآور شد: کار‌ها و اقدامات خوبی در خصوص بحران‌ها انجام گرفته است، به عنوان مثال اداره منابع طبیعی اردکان با ساخت سد‌های خاکی و گوراب‌ها در جلوگیری از شکل‌گیری سیل در منطقه بسیار موثر عمل کرده و به شدت جلوی خسارت‌های احتمالی را گرفته و همچنین با احداث این سد‌های خاکی و گوراب‌ها باعث تزریق این آب‌ها به سفره‌های زیرزمینی شده است.

تابش در خصوص طوفان چند روز پیش اردکان گفت: در طوفانی که اخیراً در محور عقدا به نایین رخ داد مقداری خسارت به مزارع و باغ‌ها وارد شد و حدوداً به تعداد ۱۰۰ عدد اتومبیل که در این محور در حال عبور بودند خسارت وارد شد و خوشبختانه صدمات جانی نداشته‌ایم و هم اکنون در حال برآورد برای جبران خسارت‌های وارده می‌باشد.

انتهای پیام/ص

برای جبران خسارات وارده از سوی حوادث بیمه ای برای اردکانی ها پیش بینی شده است

برچسب ها: حادثه ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار