روند خدمات رسانی به سیل زدگان همچنان ادامه دارد/ نجات دو کودک غرق شده از سیلاب دروازه قرآن شیرازرئیس اورژانس فارس با بیان اینکه روند ارایه خدمات رسانی به سیل زدگان شیراز همچنان ادامه دارد، از نجات دو کودک غرق شده در سیلاب دروازه قرآن خبر داد.

محمدجواد مرادیان مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به استمرار ارایه خدمات در مناطق سیل زده شیراز از سوی دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس گفت: در روز حادثه علاوه بر ۳۴ دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ شیراز، ۲۵ دستگاه آمبولانس از سوی نیرو‌های سپاه، نیروی انتظامی، شرکت نفت و بخش خصوصی اضافه شد بنابراین با ۵۹ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس مستقر در محل حادثه، توانستیم علاوه بر خدمات سطح شهر، به ۱۱۰ نفر از حادثه دیدگان سیل خدمات درمانی ارایه بدهیم.

او با اعلام اینکه در روز حادثه خدمت رسانی به دیگر شهروندان مختل نشد و توانستیم به تمام مصدومان خدمت رسانی کنیم، اظهار کرد: با حضور به موقع و ارایه خدمات به مصدومان در ساعات اولیه و با تلاش به موقع نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ شیراز، دو کودک غرق شده در سیل که نشانه‌های حیاتی آنان مختل شده بود، از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

مرادیان با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم در روز حادثه، تجمیع مصدومان و قرار دادن بیمارستان مادر و کودک غدیر به محل پست فرماندهی بود که توانستیم مصدومان را به بیمارستان‌های فوق تخصصی دانشگاه انتقال دهیم، افزود: در همان روز حادثه نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ فارس، یک هزار ۲۶۷ ماموریت در سطح استان انجام دادند که ۳۲۰ ماموریت آن مربوط به کلانشهر شیراز بوده که بخشی از این ماموریت‌ها نیز در محل وقوع سیل گزارش شده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه افزود: در مناطقی مانند نصر آباد، سلطان آباد و دیگر مناطق شیرازبیشترین مشکل شهروندان، آب گرفتگی معابر بود که با تلاش شبانه روزی نیرو‌های خدمت رسان مشکل رفع شد.

وی با بیان اینکه کارگروه ویژه در علوم پزشکی شیراز از لحظات ابتدایی حادثه تشکیل شد، گفت: اکیپ‌های مختلفی شامل پزشک، پرستار و کارشناس پرستاری و هشت اکیپ شامل پزشک، پرستار و کارشناس پرستاری به بیمارستان‌ها و چهار اکیپ به کمپ‌های مسافران برای حمایت روانی از خانواده‌های بازماندگان و ارایه خدمات اعزام شدند.

مرادیان یادآور شد: در نوروز امسال به صورت شبانه روزی، اورژانس فارس به طور میانگین پاسخگو به یک هزار و ۴۳۶ شهروند بوده که بخشی از این تماس‌ها مشاوره و تعدادی دیگر نیاز به اعزام کادر تخصصی اورژانس بوده است.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گزارش داد: از بیست و هفتم اسفند ۹۷ تا روز دهم فرودین ماه امسال، بیشترین مصدومیت تصادفات جاده‌ای فارس در شهر‌های شیراز، کوار، سروستان، زرقان، کازرون، جهرم، مرودشت و فسا به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/م

خدمات اورژانس به مصدومان سانحه سیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار