از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون بیش از ۱۳ هزار ماموریت به همت تیم‌های امدادی اورژانس فارس انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدجواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس گفت: از ۲۷ اسفند پارسال با آغاز طرح سلامت نوروزی ۹۸ تا کنون ۱۳ هزار و ۱۱۶ مورد ماموریت توسط تیم‌های امدادی اورژانس فارس انجام شده است که از این تعداد ۵ هزار و ۷۱ مورد ماموریت جاده‌ایی و ۷ هزار و ۳۱۳ مورد ماموریت شهری بوده است.

وی با اشاره به تعداد مصدومان حوادث ترافیکی در این مدت تصریح کرد: ۲ هزار و ۳۱۵ تن در حوادث ترافیکی مصدوم شدند که از این تعداد یک هزار و ۶۳۹ مورد به مراکز درمانی استان منتقل، ۶۶۴ نفر پس از اقدامات درمانی به صورت سرپایی درمحل درمان و متاسفانه ۱۲ نفر نیز به دلیل شدت جراحات و حادثه در صحنه جان خود را از دست دادند.

مرادیان با اشاره به مسمومیت ۱۳۵ نفر با گاز منوکسیدکربن، گفت: از آغاز طرح تا کنون ۱۳۵ نفر با گاز منوکسیدکربن دچار مسمومیت شدند که از این تعداد ۶۶ نفر به مراکز درمانی منتقل، ۶۳ نفر در محل به صورت سرپایی درمان و ۶ نفر نیز متاسفانه جان خود را از دست دادند.

وی همچنین با اشاره به حادثه تلخ سیل شیراز افزود: آخرین آمار از مصدومین و فوتی‌های این حادثه ۱۶۴ نفر مصدوم شدند که ۱۲۲ نفر درمان شدند و ۱۹ نفر نیز جان خود را در این حادثه تلخ از دست دادند و مابقی همچنان در مراکز درمانی تحت نظر هستند.

محمدجواد مرادیان ضمن اشاره به اهمیت توجه خانواده‌ها به نکات ایمنی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، بیان کرد: با وجود هشدار‌های مکرر در خصوص خطرناک بودن گاز منوکسیدکربن، ولی ۶ نفر به دلیل مسمومیت با این گاز جان خود را از دست دادند.

وی افزود: هشدار‌های زیادی در خصوص رعایت سرعت مجاز در جاده‌ها، خواب آلودگی راننده و رعایت قوانین و مقررات رانندگی داده شد، ولی ۱۲ نفر در حوادث ترافیکی جان خود را از دست دادند.

مرادیان اضافه کرد: این‌ها می‌تواند زنگ خطری برای همه خانواده‌ها باشد که اوقات خوش نوروز را به کام خود و دیگران تلخ نشود.

انتهای پیام/چ

ماموریت های نیروهای اورژانس آغاز طرح سلامت نوروزی

برچسب ها: اورژانس ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.