استاندار کرمانشاه گفت : بر اثر بارش‌های سامانه اخیر ۳۵۰ دهنه پل و آبراه در استان تخریب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : بر اثر این بارش‌ها هفت روستا در شهرستان هرسین دچار آبگرفتگی تخریب ۳۵۰ دهنه پل و آبراه استان کرمانشاه در پی بارش‌های اخیرشده که خوشبختانه به دلیل اینکه این روستا‌ها پیش از وقوع سیل تخلیه شده بودند، هیچ کس آسیبی ندیده است.

وی گفت : بارندگی‌های اخیر به بیش از ۷۰ هزار هکتار از مزارع کشاورزی خسارت وارد کرده که تاکنون برآورد مالی این میزان خسارت انجام نشده است.

استاندار کرمانشاه گفت: سیلاب جاری شده در سطح استان بیش از ۳۵۰ دهنه پل و اّبراه شکسته و ۲۴۳ میلیارد تومان به راه‌ها خسارت وارد کرده است.

بازوند افزود : بارندگی‌های اخیر خوشبختانه تاکنون هیچ خسارت جانی نداشته است.

استاندار کرمانشاه گفت: آب آشامیدنی ۱۸ روستای استان که بر اثر سیلاب ۲ روز اخیر سیستم آبرسانی آن‌ها دچار مشکل شده بود، همچنان قطع است.

وی اظهار داشت: هم اکنون راه‌های ارتباطی کلیه مناطق سیل زده استان بازگشایی شده و تردد در آن‌ها در جریان است و در برخی محور‌ها که پل‌های آن‌ها برای بازسازی نیاز به زمان دارد از راه جایگزین استفاده می‌شود.

استاندار کرمانشاه همچنین از آبگرفتگی ۱۵۰ واحد مسکونی در شهرک کرناچی کرمانشاه خبر داد و گفت: اهالی این شهرک با تلاش نیرو‌های امدادی تا ساعت ۲ بامداد امروز از منازلشان تخلیه و به کمپ‌های اسکان موقت منتقل شدند.

به گفته استاندار کرمانشاه، آب رودخانه‌های گاماسیاب و قره سو در حال فروکش کردن است و مردم آرام آرام به منازلشان بر می‌گردند.

بازوند تاکید کرد: امروز هم همچون ۲ روز گذشته کار امداد رسانی به اهالی روستا‌های شهرستان‌های هرسین، صحنه و بخش بیستون که در محاصره سیلاب قرار گرفته اند، ادامه دارد.

وی گفت: برآورد خسارت بخش‌های مختلف استان تا اوائل هفته آینده برای ارائه به هیات دولت آماده می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

هفت روستا در شهرستان هرسین دچار آبگرفتگی شد

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.