جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت:پلیس گردشگری ویژه کویر برای پوشش امنیتی و انتظامی گردشگران در مناطق کویری استان اصفهان راه اندازی شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ حسین حسین زاده جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به بازدید و اقامت شبانه گردشگران در مناطق کویری این استان گفت: پلیس گردشگری کویر به منظور امنیت مناطق کویری استان اصفهان راه اندازی شده است.

 
وی با بیان اینکه ماموران پلیس گردشگری کویر آشنا به زبان‌های خارجی و گویش‌های محلی هستند افزود: این ماموران تجهیزات تخصصی برای پوشش امنیتی و انتظامی گردشگران در مناطق کویری این استان در اختیار دارند.
 
وی گفت: کویر خارا، ورزنه، مرنجاب، خور یا مصر، آران و بیدگل و زواره از کویر‌های معروف اطراف اصفهان به شمار می‌آیند که با فاصله ۱ تا ۶ ساعت در دسترس گردشگران نوروزی هستند.
 
سرهنگ حسین زاده با اشاره به ناآشنایی گردشگران با مناطق کویری افزود: پلیس گردشگری ویژه کویر، دارای امکانات و تجهیزات تخصصی و خودرو‌های مخصوص کویر نوردی است و آشنایی با نقاط کور کویر و همچنین آشنایی به زبان‌های خارجی و گویش‌های محلی راهنمای گردشگران است.
 
وی با بیان اینکه کویر نوردی بدون استفاده از راهنما و تجهیزات مناسب می‌تواند باعث به وجود آمدن خطراتی برای گردشگران شود، گفت: پلیس گردشگری ویژه کویر، سعی می‌کند با ارائه راهنمایی ها، توصیه‌ها و هشدار‌های لازم به گردشگران از وقوع حوادث ناگوار برای آنان جلوگیری کند.
 
سرهنگ حسین زاده درباره ضوابط، گفت: مسئولان تور‌های گردشگری به مناطق کویری باید قبل از اعزام گردشگران با نهاد‌های انتظامی، امنیتی و فرهنگی که در آن مناطق مستقر هستند هماهنگ شده و همچنین مراقب باشند همراهان تور از شعاع مطمئنی که برای کویر نوردی تعریف شده خارج نشوند.

انتهای پیام/م
 

پلیس گردشگری کویر در استان اصفهان راه اندازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.