رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان فارس از شهروندان و رانندگان خواست سبزه‌های عید خود را در روز طبیعت در معابر و خیابان‌ها دور نریزند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ مصطفی عباسی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اظهار کرد: بعضی مواقع مشاهده می‌شود افرادی که در روز سیزده فروردین به دامن طبیعت می‌روند سبزه عید را بر روی سقف یا صندوق عقب خودور گذاشته و پس از طی مسافتی از روی خودرو سقوط کرده و در سطح معابر و خیابان‌ها رها می‌شود.

وی با غیر قانونی و غیر اخلاقی خواندن چنین رفتار خطرناکی گفت: برابرقانون ریختن آشغال در سطح معابر توسط راننده تخلف محسوب می‌شود و در صورت مشاهده ماموران راهور مبلغ ۳۰ هزارتومان برای راننده خاطی جریمه لحاظ می‌شود.

سرهنگ عباسی تصریح کرد: چنانچه متوقف کردن خودور در محل برای تسیلم کردن قبض جریمه برای مامور امکانپذیر نباشد قبض جریمه وی به صورت دوبرگی صادر و در سوابق خلافی خودور منظور می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان فارس افزود: در روز سیزده فروردین پلیس راهور با آمادگی کامل و بسیج تمام امکانات و تجهیزات الکترونیکی درمبادی ورودی و خورجی شهر مستقر و با تخلفات رانندگی برخورد جدی می‌شود.

سرهنگ عباسی با اشاره به اینکه، خاص بودن روز سیزده فروردین و شلوغی ترافیک، دلیلی برای نادیده گرفتن و زیر پا گذاشتن قانون محسوب نمی‌شود، افزود:وانت بار‌هایی که اقدام به حمل و جابه جایی مسافر در قسمت بار کنند ضمن اعمال جریمه از ادامه حرکت آن‌ها نیز تا پیاده کردن سرنشینان جلوگیری می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان فارس تاکید کرد: با توجه به احتمال تداوم بارش و لغزندگی سطح معابر، رانندگان با رعایت فاصله طولی و سرعت مطمئنه حرکت کنند و از آنان خواست زمان برگشت خود رابه ساعات پایانی روز موکول نکنند.

انتهای پیام/چ

رعایت نکاتی در روز طبیعت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار