کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: نقشه‌ها نشان دهنده تداوم فعالیت سامانه بارشی در قسمت‌های جنوبی استان تا ابتدای وقت فرداست.

سامانه بارشی تا اول وقت فردا در جنوب بوشهر فعال استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدرضا انصاری افزود: در این مدت، وقوع بارش‌های پراکنده باران به همراه وزش باد، گـاهی رگبار باران و رعدوبرق و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ پدیده‌های غالب در این نواحی خواهد بود.

وی ادامه داد: در ساعاتی از چهارشنبه و پنجشنبه به صورت محلی و پراکنده، افزایش ابر، بارش باران و رعدوبرق دور از انتظار نیست.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: مجموع بارش‌ها از عصر شنبه تا ساعت ۱۰:۳۰ امروز در برخی ایستگاه‌های هواشناسی استان به این ترتیب ثبت شده است: جم ۲۲/۶، ‏‎ ‎برازجان ۱۰/۴، دیر ۱۰، دیلم ۱۰، بوشهر ۸/۷، گناوه ۸/۳، خارک ۶/۳، عسلویه ۳/۷ میلیمتر.

انصاری، از نفوذ تدریجی سامانه بارشی به نواحی غربی و جنوب غربی ایران از جمعه خبر داد که ناپایداری‌های جوی را در این نواحی افزایش می‌دهد.

او با این توضیحات پیش بینی کرد که آسمان استان بوشهر تا ساعت ۱۱ فردا، نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد است، اما در قسمت‌های جنوبی استان بارش پراکنده باران، گاهی رگبار به همراه رعدوبرق و وزش تندباد و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ وجود خواهد داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: در مناطق شمالی و مرکزی به تدریج ابر کاهش می‌یابد ‎و از فردا در برخی نقاط مه رخ می‌دهد.

انصاری افزود: باد با جهت شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در مناطق جنوبی گاهی جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت ۱۲ تا ۳۸ گاهی تا ۴۸ کیلومتر در ساعت خواهد وزید.

وی بیان کرد: ارتفاع موج دریا نیز در سواحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ و از فردا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر و از فردا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

انتهای پیام/ک

پیش بینی وضع هوا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.