هواشناسی استان بوشهر از تقویت بارش‌ها از عصر امروز تا عصر فردا خبر داده است.

تقویت سامانه بارشی از عصر امروز/ احتمال آبگرفتگی معابر وجود داردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بارش باران که از بعدازظهر دیروز به صورت پراکنده در برخی نقاط استان بوشهر آغاز شده بود، دیشب مناطق بیشتری را در برگرفت و اکنون هم نقاط مختلف شاهد بارش باران هستند.

مدیر گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: بعدازظهردیروز بارش‌هایی از بوشهر، گناوه و دیلم گزارش شد و دیشب باران به نیمه جنوبی استان هم رسید به طوری که بیشترین بارش تا ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح امروز با حدود ۱۰ میلیمتر مربوط به دیر بوده است.

زهرا راستگو افزود: میزان بارندگی در جم ۷/۸، دیلم ۶/۸، عسلویه ۳/۳، بوشهر ۱/۴ و خارگ ۰/۸، گناوه ۰/۵، برازجان ۰/۵ میلیمتر اعلام شده است؛ البته دشتی و تنگستان هم باران داشته‌اند که هنوز اطلاعات دقیقی از میزان بارش آن‌ها در دست نیست.

وی با اشاره به وزش تندباد لحظه‌ای در بوشهر و برخی دیگر از نقاط استان، بیان کرد: دیشب و بامداد امروز در برخی نقاط استان شاهد وزش تندباد بودیم و در بوشهر تندباد با سرعت ۴۴ کیلومتر در ساعت وزیدن گرفت که باعث تلاطم دریا هم شد، اما با شروع بارش باران، باد متوقف و دریا آرام شد.

مدیرگروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: طبق نقشه‌ها از بعدازظهر امروز تا بعدازظهر فردا بارش‌ها افزایش می‌یابد، اما با توجه به ویژگی سامانه‌های بهاری، ممکن است روند فعالیت این سامانه تغییر کند.

راستگو با اشاره به ادامه رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد تا اواسط سه شنبه، یادآور شد: چنانکه پیش از این هم گفته شده با توجه به بارش‌هایی که در استان‌های همسایه پیش بینی شده، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های استان بوشهر از امروز تا اواخر دوشنبه وجود دارد و هم استانی‌ها و مسافران باید در رفت و آمد‌ها بیشتر احتیاط کنند.

وی بیان کرد: دوشنبه احتمال ریزش تگرگ در برخی نقاط استان وجود دارد.

وزش باد و تلاطم خلیج فارس هم تا اواخر سه‌شنبه ادامه خواهد داشت و دریانوردان به ویژه صاحبان شناور‌های کوچک و تفریحی از رفتن به دریا خودداری کنند.

انتهای پیام/ک

افزایش بارش‌ها و احتمال آبگرفتگی معابر در استان بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.