رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران از کاهش ۶۰ درصدی فروش تور‌های خارجی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مفید غلامی رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران با بیان اینکه کاهش ۶۰ درصدی فروش تور‌های خارجی را در نوروز امسال شاهد بودیم، گفت: مازندران استان گردشگر پذیر است و موضوع گردشگری را باید از ابعاد مختلف مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد ما در آینده باید مبتنی بر خدمات باشد، گفت: بیش از ۳۰ درصد ارزش افزوده و حجم اشتغال در حوزه کشاورزی است، اما چند سالی است عرصه فعالیتی استان به سمت گردشگری سوق پیدا کرده است.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران با اشاره به اینکه واحد‌های اقامتی دولتی هم یک ظرفیت در این زمینه است، ادامه داد: از قانون برنامه چهارم بنا بود نحوه استفاده از این واحد‌ها عمومی شود که هنوز انجام نشده است، مدیریت این مساله می‌تواند ظرفیت‌های اقامتی استان را افزایش دهد.
 
حسین حسن نژاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نیز با بیان اینکه مشکلی برای پذیرش گردشگر در استان نداریم، گفت: ۶۰ درصد اقامت گردشگران امسال در محدوده محمودآباد تا رامسر ثبت شد.
 
وی با بیان اینکه گردشگری می‌تواند بخشی از فرصت‌های اشتغال پایدار را در مازندران به وجود آورد، افزود: گردشگری در استان فقط مربوط به ایام تعطیل نوروز و تابستان نیست بلکه در ایام دیگر سال هم گردشگر داریم، اما برای این وضعیت باید برنامه ریزی کرد.
انتهای پیام/آ
 
 

رونق سفرهای نوروزی در مازندران

برچسب ها: نوروز ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.