وزیر خارجه آمریکا در سفر به بیروت در دیدار با مقامات لبنان در تلاش برای تحریک آنان علیه ایران بار دیگر مدعی شد حزب‌اللّه و ایران کارخانه‌هایی را برای ساخت موشک در این کشور احداث کرده‌اند.

پمپئو به دنبال تحریک دولت لبنان علیه ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آکسیوس، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به بیروت، پایتخت لبنان در دیدار با مقامات این کشور در تلاش برای تحریک آنان علیه ایران بار دیگر مدعی شد حزب‌اللّه و ایران کارخانه‌هایی را برای ساخت موشک در لبنان احداث کرده‌اند.

آکسیوس به نقل از مقامات مطلع آمریکایی اظهارات پمپئو بر داده‌هایی مبتنی است که رژیم صهیونیستی در اختیار او قرار داده است.

پمپئو دو هفته پیش پس از سفر به قدس اشغالی و دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، به بیروت رفت و با «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان دیدار کرد. به نوشته آکسیوس، پمپئو در این دیدار گفته وجود چنین کارخانه‌هایی، می‌تواند برای «امنیت لبنان، تبعات داشته باشد.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال آکسیوس در مورد محتوای گفتگوی پمپئو و حریری گفته است: «ما محتوای گفتگو‌های خصوصی دیپلماتیک را افشا نمی‌کنیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار