مدیرکل مرکز مدیریت بحران استان با اشاره به اینکه احتمال وقوع سیل در استان کاهش یافته است گفت :ستاد مدیریت بحران استان زنجان همچنان در آمادگی برای مقابله با مشکلات احتمالی سیلاب است.

خطر احتمال سیلاب در استان کاهش یافته است /شورای هماهنگی مدیریت بحران همچنان در آماده باش استباقری مدیرکل مرکز مدیریت بحران استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، گفت: با کاهش بارندگی ها در استان احتمال  سیلابی شدن در استان کاهش یافته است و این ستاد همچنان در آماده باش کامل برای مقابله با هر گونه مشکلات احتمالی سیلاب است.

وی افزود: از روز گذشته اعضای مدیریت هماهنگی ستاد بحران استان در آماده باش کامل بودند و رصدهای میدانی تا بامداد امروز به خصوص در شهرستان های که احتمال سیلاب وجود داشت  انجام گرفت.
 
این مقام مسئول تصریح کرد :خوشبختانه این بارش‌ها خسارات چندانی در پی نداشته و دیوار برخی از خانه‌های خشتی بدلیل بارش شدید باران ریزش کرده است که ساکنین این خانه‌ها در محل‌های امن اسکان یافته اند.

تخریب ۳۰ خانه خشتی و تلف شدن ۶۵ دام در استان زنجان

سلطانی دبیر ستاد بحران استان زنجان  نیز گفت:با کاهش دما در شهرستان خدابنده باران جای خود را به برف داد وو احتمال وقوع سیل به حداقل رسید.

وی افزود: در این شهرستان در بخش سجاسرود ۲ روستا سرین دره وچنگور بدلیل مستهلک وخشتی بودن برخی منازل ۳۰ ساختمان خشتی تخریب و بیش از ۶۵ دام تلف شدند.

سلطانی تصریح کرد: اهالی این دو روستا و دام‌های آنان از روستا‌ها تخلیله شده و به مکان‌های امن انتقال یافتند.
 
کارشناس هواشناسی استان نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، با بیان اینکه بارش باران تا بعد از ظهر امروز در استان ادامه دارد گفت: از بعد از ظهر نیز بارش ها به شکل رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد شدید تا اواخر شب در استان ادامه خواهد داشت.
 
صرفی افزود:این سامانه اواخر شب از استان عبور کرده و برای  بعد از ظهر فردا  نیز بارش های پراکنده همراه با وزش باد شدید پیش بینی می شود.
 
انتهای پیام/ن
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.