نابودی بخش بزرگی از زمین‌های کشاورزی در ایالت‌های غرب میانه آمریکا در پی سیل اخیر، نگرانی‌ها را درباره افزایش چشمگیر بهای مواد غذایی به‌دنبال داشته است.

نگرانی بابت کمبود محصولات کشاورزی و افزایش شدید بهای مواد غذایی در آمریکا در پی سیل اخیربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «یو‌اس‌ای تودی» در گزارشی نوشت نابودی بخش بزرگی از زمین‌های کشاورزی در ایالت‌های غرب میانه آمریکا در پی سیل اخیر، نگرانی‌ها را درباره افزایش بهای مواد غذایی به‌دنبال داشته است.

این سیل ویرانگر که ممکن است ماه‌ها به طول بکشد، باعث کاهش شدید تولید مواد غذایی در غرب میانه آمریکا خواهد شد.

در ادامه گزارش یو اس اس تودی به نقل از یک کارشناس ارشد اقتصادی آمده است در نتیجه ادامه این شرایط، بهای فرآورده‌های گوشتی ممکن است افزایش یابد.

این گزارش می‌افزاید برای برآورد میزان خسارت‌های واردشده بر مهم‌ترین مناطق کشت غلات و مراتع در آمریکا، دو ماه زمان لازم است.

همچنین بر اساس گزارش End of the American Dream، بدترین فاجعه سیل در تاریخ غرب میانه آمریکا، تنها در آغاز راه است و ابعاد بحران به وجود آمده زمانی مشخص می‌شود که پیامد‌های این سیل احساس شود. این گزارش می‌افزاید با آب شدن برف‌ها شاهد فاجعه در بخش کشاورزی ایالت‌های غرب میانه آمریکا خواهیم بود؛ فاجعه‌ای که ابعاد آن بسیار وسیع‌تر از چیزی است که تاکنون در تاریخ آمریکا معاصر به وقوع پیوسته باشد.

این گزارش می‌افزاید اکنون میلیون‌ها هکتار از زمین‌های کشاورزی در ایالت‌های غرب میانه در زیر آب فرو رفته اند و این مشکل به این زودی‌ها نیز برطرف نخواهد شد. تاکنون مقادیر زیادی از ذخایر گندم، ذرت، سویا که پیش از این درو شده بودند، نابود شده است. طبق گزارش بخش دارویی و غذایی آمریکا، غلات سیل‌زده قابل استفاده نیستند و باید به طور کامل نابود شوند.

از سوی دیگر، به دلیل جنگ تجاری آمریکا با چین، کشاورزان آمریکایی اکنون در مزرعه‌های خود مقادیر چندانی گندم، سویا و ذرت ندارند.

در ادامه این گزارش نیز هشدار داده شده است که این تازه آغاز ماجراست و بهای مواد غذایی به شدت افزایش خواهد یافت. نگارنده مطلب می‌افزاید تاکنون زیانی با این ابعاد به بخش تولید مواد غذایی آمریکا وارد نشده بود. برای بسیاری از کشاورزان این فاجعه، پایان راه است.

این گزارش با اشاره به تلف شدن هزاران رأس از احشام این مناطق، می‌افزاید پیش از وقوع این فاجعه، ورشکستگی کشاورزان در آمریکا به بالاترین سطح از زمان رکود بزرگ رسیده بود و اکنون این نرخ چندبرابر خواهد شد.

نگارنده مطلب با پیش بینی کاهش چشمگیر میزان تولید محصولات کشاورزی و افزایش شدید بهای مواد غذایی، هشدار داده است که این فاجعه بر توانایی تولید مواد غذایی در زمین‌های کشاورزی تأثیر منفی داشته است و سال‌ها طول خواهد کشید تا بخش کشاورزی این مناطق دوباره روی پای خود بایستد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، حوادث طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار