بیش از ۴۰۰ هزار هکتار از زمین‌های زراعی آمریکا به دنبال وقوع طوفان مهیب در ۹ ایالت عمده تولید کننده محصولات کشاورزی طی ماه جاری دچار سیل زدگی شده است.

بیش از ۴۰۰ هزار هکتار زمین زراعی در آمریکا گرفتار سیل و طوفانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، داده‌های ماهواره‌ای تحلیل شده به وسیله شرکت «گرو اینتلیجنس» نشان می‌دهد دست کم ۴۰۰ هزار هکتار از زمین‌های زراعی آمریکا به دنبال وقوع طوفان مهیب در ۹ ایالت عمده تولید کننده محصولات کشاورزی طی ماه جاری دچار سیل زدگی شده است.

زمین‌های کشاورزی در ایالت‌هایی از جمله داکوتا و میسوری و ایالت‌های مجاور آن‌ها به مدت یک هفته یا حتی بیشتر در سیل غوطه ور ماندند و به این ترتیب امکان کاشت محصول در آن‌ها فراهم نشد و خاک عمدتا حاصلخیز این مزارع نیز دچار آسیب شد.

سیل گسترده که درست چند هفته پیش از آغاز فصل کاشت محصول در ایالت‌های غرب میانه رخ داد، احتمالا سبب کاهش تولید ذرت، گندم و سویا می‌شود.

این در حالی است که وقوع سیل‌های گسترده بهاری احتمالا بر سطح قابل کشت گسترده تری تاثیر خواهد گذاشت.

سازمان اقیانوس شناسی و اقلیم شناسی ملی آمریکا با توجه به پیش بینی بارش گسترده، در خصوص آنچه که می‌تواند «وقوع سیل‌های بی سابقه» باشد، هشدار داد.

در فاصله هشتم تا ۲۱ مارس، دستکم ۴۴۵ هزار هکتار زمین زراعی و بیش از ۳۵ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی و چراگاه‌های مناطق غرب میانه آمریکا بر اثر وقوع سیل دستکم به مدت یک هفته زیر آب رفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار