نفیسی گفت: ۷ محور اصلی و ۲۲ محور غیر شریانی کشور مسدود است که همکاران ما مشغول بازگشایی این محورها هستند.

انسداد ۷ محور اصلی و ۲۲ محور غیر شریانی کشور/ ترمیم بیش از ۷هزار کیلومتر راه تخریب شده براثر سیلبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رییس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تاثیرات بارش‌ها و جاری شدن سیل بر راه‌های کشور گفت: در حال حاضر ۷ محور اصلی و ۲۲ محور غیر شریانی کشور مسدود است که این نشان از حجم کار پیش روی راهداران کشور دارد. همکاران ما مشغول تلاش برای بازگشایی این محورها هستند.

وی ادامه داد: به طور کلی از زمان آغاز بارش‌ها، ۹۶ محور کشور در اثر جاری شدن سیل مسدود شدند که ۷۴ محور بازگشایی شده است. ۱۹ محور نیز به علت بارش برف و ۱۹ محور به علت ریزش کوه مسدود شده بودند که از این تعداد تاکنون ۳۲ محور بازگشایی شده است. همچنین ۱۵ محور نیز به علت توفان مسدود شده بودند.


بیشتر بخوانید: آماده‌باش ۱۴هزار راهدار در راه های مواصلاتی کشور/تهرانی‌ها سه‌شنبه از شمال کشور برگردند


نفیسی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط سازمان راهداری برای بازگشایی مسیرهای مسدود شده گفت: برای انجام عملیات اضطراری پس از جاری شدن سیل، ۸ هزار و ۴۶۶ نفر از پرسنل راهداری به همراه ۵ هزار و ۴۲۳ دستگاه ماشین‌آلات راهداری به نقاط حادثه دیده اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این ایام ۴۰۴ مورد رفع انسداد در محورهای مختلف صورت گرفته و ۷ هزار و ۶۸۸ کیلومتر از محورهای تخریب شده توسط سیل ترمیم شده‌اند.

وی با اشاره به بهره‌گیری از ۱۲۰ دستگاه ماشین‌آلات بخش خصوصی برای مقابله با سیل، افزود: در این بازه به هزار و ۱۴۲ خودروی گرفتار در سیل امدادرسانی شده و ۳۳ مورد، راه دسترسی برای عبور موقت احداث شده است. همچنین ۵۲۳ دستگاه ماشین‌آلات برای کمک به شهرها و روستاها اعزام شده‌اند.

رییس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی با اشاره به بارش برف در ایام نوروز در برخی محورهای کشور گفت: در این ایام ۱۱۷ هزار و ۵۷۷ کیلومتر/باند در سطح راه‌های کشور برف‌روبی شده است و ۸ هزار و ۱۲۷ دستگاه ماشین‌آلات و ۱۳ هزار و ۵۴۵ نفر راهدار درگیر برف‌روبی و عملیات نوروزی بوده‌اند.

وی به ۳ هزار و ۷۹۲ عملیات ریزش برداری در سطح راه‌های کشور نیز اشاره کرد و گفت: در ايام نوروز ٩هزار و٥١٧ خودروی در راه مانده و زمین‌گیر شده توسط كاركنان راهداری، امدادرسانی شده و هزار و ۶۵۲ مسافر توسط راهداری اسکان داده شده‌اند.

انتهای پیام/

انجام ۳ هزار و ۷۹۲ عملیات ریزش برداری در سطح راه‌های کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار