انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در شرایطی در حال برگزاری است که بر اساس نظرسنجی‌ها تاکنون یک کمدین پیشتاز بوده است.

آغاز انتخابات ریاست جمهوری اوکراین/ پیشتازی یک کمدینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از یورو نیوز، انتخابات ریاست جمهوری اوکراین از امروز آغاز شده و مردم این کشور از نخستین ساعات بامداد امروز به پای صندوق‌های رای رفته‌اند.

بر این اساس، شمار بی سابقه نامزد‌ها و تعداد ۳۹ کاندید یک رکورد در انتخابات این کشور محسوب می‌شود و به دلیل کثرت نامزد‌ها در این انتخابات، گمانه زنی‌ها حکایت از آن دارد که انتخابات اوکراین به دور دوم کشیده شود.
بر طبق نظرسنجی‌ها یک چهره سرشناس هنری به نام ولادیمیر زلنسکی که هیچگونه سابقه اجرایی در امور سیاسی ندارد فعلا با ۲۵ درصد پیشتاز است و نسبت به دو نامزدِ دیگرِ دارای بخت پیروزی، از شانس بیشتری در این انتخابات برخوردار است.

همچنین نتایج این نظر سنجی‌ها حکایت از آن دارد که پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری کنونی اوکراین که مدعی  است، تنها وی می‌تواند کشورش را به سوی عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو سوق دهد با کسب ۱۷ درصد آراء پایین‌تر از ولادیمیر زلنسکی قرار دارد، پس از او  یولیا تیموشنکو، نخست وزیر سابق و رهبر حزب سرزمین پدری با اقبال ۱۲ درصدی رای دهندگان مواجه شده و در جایگاه سوم قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار