رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آماده باش تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان به دنبال ورود سامانه بارشی قوی به جو استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمودرضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به ورود سامانه بارشی قوی به جو استان، از آماده باش کامل مراکز درمانی استان خبر داد و گفت : به دنبال اطلاع از ورود این سامانه کمیته بحران دانشگاه در چندین نوبت تشکیل شده و با توجه به درنظرگرفتن جوانب مختلف، اقدامات لازم اتخاذ و اجرایی شده است.

وی از آماده باش تمامی بیمارستانهای استان خبر داد و گفت : با توجه به تعطیلات نوروز و بحث لغو عمل های غیراورژانسی، خوشخبتانه ظرفیت تخت های خالی مطلوب است و مشکلی دربحث کمبود تخت نداریم.

وی افزود: در بحث دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی هم با ذخیره سازی های صورت گرفته کمبودی نداریم. حتی بحث ذخیره سازی ملزومات مصرفی بیماران مانند آب، غذا و نان هم انجام شده است.

مرادی از احتمال افزایش آلودگی های محیطی و آب به دنبال وقوع بحران های طبیعی خبر داد وافزود: به دنبال هر بحران طبیعی به ویژه سیل احتمال آلودگی های محیطی و به ویژه آلودگی منابع آب افزایش می یابد که این امر می تواند منجر به بروز بیماری های مختلف شود.

وی افزود: در همین راستا با هماهنگی صورت گرفته بازرسی های متعددی با همکاری شرکت آب از منابع آب در حال انجام است تا از بروز هرگونه آلودگی منابع آب پیشگیری شود.

مرادی از انجام اقدامات حفاظتی در دانشکده ها و بیمارستان ها جهت محافظت از انبارهای دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی نیز خبر داد وافزود: دارو و تجهیزات پزشکی نیاز بیماران است و نباید اجازه داد درصورت وقوع سیل احتمالی دچار آسیب شوند .

 

 

انتهای پیام/د

کمیته بحران دانشگاه علوم پزشکی در چندین نوبت تشکیل شده است

 

برچسب ها: اخبار سلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.