سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: پنج میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت سیل در اختیار مسئولان استان فارس قرار گرفت.

اختصاص 5 میلیارد تومان اعتبار برای سیل در شیرازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از روند امدادرسانی به شهرک سیل زده سعدی شیراز بیان کرد: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه ، وزیر اطلاعات، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از این حادثه به استان فارس سفر کردند و از روند خدمت رسانی به حادثه دیدگان بازدید کردند که در جریان این سفر تصمیماتی برای رفع مشکل حادثه دیدگان اتخاذ شد.

وی تصریح کرد: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه ساعاتی پس از حادثه سیل دروازه قرآن به استان فارس سفر کرد و اعتباری بالغ بر۵  میلیارد تومان به عنوان تنخواه در اختیار مسئولان استان فارس قرار داد.

زارع با بیان اینکه دولت و خزانه نیز این آمادگی را اعلام کرده اند و با ارسال برآورد آسیب های وارده، خسارت ها پرداخت می شود، ادامه داد: انسجام نیروهای امدادی و اطلاع رسانی به مردم پس از حادثه سیل در شیراز باعث شد مردم و مسئولان در کنار هم به حادثه دیدگان خدمت رسانی کنند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت های مردمی در امداد رسانی به حادثه دیدگان افزود: حضور مردم در صحنه و همکاری با نیرو های امدادی و پس از آن ارائه خدمات رایگان از جمله اقامت و رفع نیاز های افراد سیل زده در کشور بی بدیل بود و استان فارس و اهالی این خطه را نسبت به سایر استان های کشور متمایز ساخت.

وی استان فارس را اولین استان کشور در حوزه امداد رسانی دانست و اضافه کرد: استان فارس در حوزه های امداد رسانی و تسهیل امور مردم حادثه دیدگان اولین استان کشور است که استاندار فارس و اعضای ستاد بحران در کنار نیروهای امدادی ، سپاه و ارتش حضور به موقع و سریع درصحنه داشتند و اقدامات خوبی در زمینه امدادرسانی داشتند که قابل تقدیر است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اطلاع رسانی رسانه ها درباره رخدادهای سیل شیراز قابل تحسین بود و فعالان رسانه استان فارس با حضور به موقع در نقاط حادثه دیده و مستند سازی وقایع نقشی بسیار مهم در ارائه اطلاع رسانی دقیق و به موقع در جلوگیری از دامن زدن به شایعه داشتند.

انتهای پیام/ت

اختصاص اعتبار برای مدیریت سیل در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار