رئیس سازمان برنامه و بودجه از تخصیص ۷۱۰ میلیارد تومان منابع به استان‌های سیل زده خبر داد.

اختصاص ۷۱۰ میلیارد تومان منابع به استان‌های سیل زده/ خسارت ۵۰ درصد آسیب دیدگان فارس پرداخت شدبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در گفتگوی زنده اخبار ۲۱ اطهار کرد: طی سفری که با وزیر بهداشت و وزرای مربوطه به استان فارس داشتیم خسارات را به دو قسم تقسیم کردیم.

وی افزود: خسارت دیدگان مسافر و  واحد‌های مسکونی که به تفکیک مورد بررسی قرار گرفتند، همچنین وزیر بهداشت در این سفر به عیادت و رسیدگی مجروحان حادثه دیده این استان رفت.

نوبخت تاکید کرد: تاکنون ۵۰ درصد ماشین‌های آسیب دیده در استان فارس تعیین تکلیف شده اند. خودرو‌هایی که بیمه شخص ثالث داشتند توسط شرکت‌های بیمه گر و مابقی خودرو‌های فاقد بیمه نامه توسط دولت حمایت مالی خواهند شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه به استان فارس هم همانند چهار استان گرگان، مازندران، خراسان جنوبی و سمنان تنخواه ارسال شده است، گفت: تاکنون به استان فارس ۵ میلیارد تومان کمک مالی پرداخت شده  است. البته باید از حماسه و همکاری تک تک شهروندان استان فارس قدردانی و تشکر کرد.

وی افزود: در جلسه فردای هیئت دولت مبلغ ۷۱۰ میلیارد تومان به استان‌های سیل زده تخصیص منابع انجام خواهد شد. از این بین ۵۸۰ میلیارد تومان به صورت جاری و ۱۳۰ میلیارد تومان به صورت تسهیلات عمرانی پرداخت خواهد شد.

نوبخت در پایان تاکید کرد: دولت قبل از این مصوبه رقمی بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان را برای جبران خسارت واحد‌های تجاری و مسکونی تخصیص داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار