فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله با سیل صورت گرفته است، گفت: امکان اسکان ۲۰۰۰ خانوار در شهر فراهم شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه در خصوص تدابیر اندیشیده شده برای پیشگیری از خطرات احتمالی و وقوع سیل در شهرستان کرمانشاه گفت : بر اساس تجربیات گذشته نقاطی که احساس کردیم در آن‌ها احتمال بروز سیل است، ماشین آلات مکانیکی مستقر شده است.

وی از لایروبی کانال‌های آب خبر داد و گفت : در محله کرناچی که در حاشیه رودخانه قره سو قرار دارد، نیز علاوه بر استقرار ماشین آلات مکانیکی، به ساکنان هشدار داده شده است تا منازلشان را تخلیه کنند.

فرماندار کرمانشاه همچنین از اطلاع‌رسانی وسیع در محلاتی که احتمال بروز سیل است خبر داد و گفت: هشدار‌های لازم هم با اخطار کتبی، هم نصب بنر و هم منزل به منزل به مردم داده شده است.

وی بیان داشت: در مسیر تنگه کِنش یعنی رودخانه تنگه کنش منتهی به میدان امام (ره) تعریض کانال، استقرار ماشین آلات و روانسازی عبور آبراه در حد مقدورات انجام شده است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه روستای ده پهن در معرض خطر و در حاشیه رودخانه قرسو قرار دارد، از محدوده راه آهن کرمانشاه کانال عرضی به طول بیش از ۳۰۰ متر ایجاد شده که آب از این کانال وارد رودخانه قرسو شود.

وی گفت: در برخی از محلات هم، چون رودخانه کهریز پل کهنه، کانال‌ها و رودخانه‌های قدیمی را لایروبی کردیم و کار تعریض انجام شده است.

رنجبر از فراهم کردن مکان اسکان برای ۲۰۰۰ خانوار در ورزشگاه‌ها و مدارس با همکاری هلال احمر، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش خبر داد و بیان داشت: همچنین برخی دیگر از ظرفیت‌های اسکان به این ظرفیت موجود اضافه شده است.

وی ادامه داد: برای این موضوع همچنین از ظرفیت ماشین آلات ارتش و سپاه نیز استفاده کرده و آن‌ها را به کار گیری کرده ایم.

فرماندار کرمانشاه از اطلاع رسانی به ۱۲۰ روستای حوزه شهرستان کرمانشاه که در معرض خطر سیل هستند، نیز خبر داد و گفت: تعدادی منازل این روستا‌ها نیز که همکاری کردند، تخلیه شده است.

وی تصریح کرد: همچنین دهیار‌ها را به عنوان مدیر بحران در این مناطق آموزش آماده کرده ایم و با تمام توان در تلاش هستیم که مشکلی پیش نیاید .

نانوایی‌های سطح شهر طبق معمول و مطابق با ساعات کاری تعریف شده در حال پخت نان هستند

فرماندار کرمانشاه گفت: نانوایی‌های سطح شهر طبق معمول و مطابق با ساعات کاری تعریف شده در حال پخت نان هستند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

فضل الله رنجبر با اشاره به بازدید خود از تعدادی نانوایی در سطح شهر کرمانشاه اظهار داشت: این واحد‌های خبازی طبق روز‌های گذشته در حال پخت نان بوده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی ضمن اینکه از مردم خواست تا به شایعاتی در خصوص کمبود نان و سایر محصولات غذایی توجه نکنند، افزود: هیچ گونه کمبودی در سطح شهرستان کرمانشاه وجود ندارد و واحد‌های صنفی و نانوایی‌ها همانند روز‌های دیگر در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

رنجبر تاکید کرد: در بازدیدی که از نانوایی‌ها داشتم خبازان از آمادگی خود برای پخت نان در ساعات غیرموظف خود خبر داده و عنوان کردند مشکلی در خصوص کمبود نان وجود ندارد.

 

 

انتهای پیام/د

استقرار ماشین آلات مکانیکی

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.