کیومرث دانشجو مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت:تمامی سد‌های استان در شرایط ایمن هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،کیومرث دانشجو مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در سومین جلسه مدیریت بحران استان که در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد با اشاره به آخرین وضعیت سد های استان گفت: در حال حاضر در سد بوکان ۶۳۴ میلیون متر مکعب آب داریم که نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است و مشکل خاصی در پایین دست سد نداریم و ورودی و خروجی آب آن  تحت کنترل است.

وی افزود: میزان آب موجود در سد شهرچای ۱۲۶ میلیون متر مکعب حجم مخزن است که حجم این سد در حالت عادی ۲۲۰ میلیون متر مکعب است که هنوز ۱۴۰ میلیون متر معکب حجم خالی داریم.  و تا به امروز نیازی به رهاسازی آب از سد شهرچای نبوده و شایعات مطرح شده در خصوص رهاسازی آب از این سد را تکذیب می‌کنیم و هیچ نگرانی در خصوص این سد نداریم.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: ظرفیت مخزن سد مهاباد، ۱۸۶ میلیون متر مکعب است که در حال حاضر میزان آب ۀن به ۱۷۶ میلیون مترکعب رسیده است.

دانشجو حجم کل مخازن سد‌های استان را یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: در حال حاضر یک میلیارد و ۴۵۹ میلیون مترمکعب آب در پشت سد‌ها داریم که در مقایسه با سال قبل ۱۷ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با اشاره حجم آب رها سازی شده از سدهای استان گفت: تاکنون ۷۳۰ میلیون متر مکعب آب از سد های استان رها سازی شده است.

وی افزود: برای تثبیت کامل آب دریاچه ارومیه ۵ میلیارد متر مکعب  و برای رسیدن به حالت اولیه ۱۳ میلیارد متر مکعب آب نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: برای احیای این دریاچه تا این لحظه از سد بوکان ۵۵۰ میلیون مترکعب، از سد مهاباد ۱۰۷ میلیون مترمکعب، از سد حسنلو ۴۰ میلیون مترکعب، از سد شهرچای ۲۴ میلیون متر کعب، از سد دریک ۵ میلیون متر مکعب آب رها سازی شده است.

 

دانشجو افزود:هم اکنون دریاچه ارومیه به شرایط مناسب ۵ سال قبل رسیده و زنده شده است و حجم فعلی آب دریاچه ۲ میلیارد و ۸۳۰ میلیون مترمکعب است و احتمال می دهیم که با بارش های امسال و رهاسازی هایی که انجام می گیرد حجم آب به ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب می رسد.

انتهای پیام/م

 

برگزاری سومین جلسه مدیریت بحران استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.