جلسه ستاد مدیریت بحران در ارومیه با ریاست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ارومیه و با حضور جمعی از پرسنل و کارشناسان درخصوص مقابله با سیل و حوادث احتمالی برگزار شد.

آماده باش کامل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ارومیه برای جلوگیری از بحران احتمالی سیلبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،صادق حبیب زاده رییس  اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ارومیه در جلسه ستاد مدیریت بحران در ارومیه  ضمن ابراز تاسف و اعلام همدردی با مردم سیل زاده کشورمان گفت:هدف از تشکیل جلسه ستاد بحران آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی قبل از شروع بارندگی هاست.

وی پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران در روز‌های آتی را یاد آور شد و افزود: مسیر‌های سیلابی مخصوصا روستا‌ها باید بصورت دقیق و نقشه‌ای در کوتاهترین زمان ممکن بررسی شوند تا بتوان در مدیریت صحیح بحران و جلوگیری از هروقوع هرگونه حادثه آماده بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه راهداری مسئولیت اصلی در مقابله با بحران‌ها و حوادث طبیعی را عهده دار است، تصریح کرد: نیرو‌های راهداری با تمامی قوا و امکانات و با اکیپ‌های مستقر در راهدارخانه‌ها و تمامی مسئولین محور‌ها در آماده باش کامل قرار دارند که در صورت وقوع سیلاب عملیات بازگشایی محور‌ها را انجام دهند.

رئیس اداره در ادامه جلسه عامل تخریب تخریب در زمان بروز سیل و آسیب به جان و مال مردم را تجاوز به بستر رودخانه‌ها و هم چنین ساخت و ساز در حریم رودخانه توسط برخی از هموطنان دانست.

حبیب زاده لایروبی رودخانه‌ها و پل‌ها در مناطق سیل خیزرا عامل مهم کاهش خطرات احتمالی برشمرد و خاطر نشان شد: با اعزام ۱۱ اکیپ ویژه کارشناسی، بازدید و شناسایی پل‌های پرحادثه و سیل خیز بانک جامع ابنیه فنی و پل‌ها در اختیار کارشناسان قرار گرفته تا در مواقع بروز بحران در کمترین زمان ممکن مدیریت شود و این اکیپ‌ها به طور مداوم و مستمر در حال گشت زنی از محور‌ها هستند.

وی هدایت آب‌های سطحی و تعیین مسیر‌های جایگزین در مواقع ضروری و مسیر‌های پرتردد را یکی دیگر ازراهکار‌های کاهش خطرات برشمرد و تامین لوله‌های بتنی مسلح بمنظور برقراری عبور و مرور ایمن در محور‌های مواصلاتی آسیب دیده ناشی از بروز سیل و بحران و توزیع آن در بخش‌های مختلف را از جمله اقدامات اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ارومیه دانست.

حبیب زاده با اشاره به برداشت غیراصولی مصالح از پایین دست و بالا دست پل‌ها توسط مردم بعنوان یکی دیگر از عوامل خطر بروز سیل افزود: توجه ویژه به تجهیز ماشین الات علی الخصوص ماشین آلات سنگین از برنامه‌های راهداران طی روز‌های اخیر بوده است که به طور کامل آماده ارائه خدمات به مردم عزیزمان باشیم.
 
انتهای پیام/م
 

برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران در ارومیه

برچسب ها: حمل و نقل ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.