محمد الهندی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: با جنبش حماس درباره مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین توافق کردیم.

تاکید جهاد اسلامی بر ضرورت حمایت از ملت فلسطین برابر اقدامات صهیونیست‌هابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تلویزیون المیادین، محمد الهندی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: «با جنبش حماس درباره مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین توافق کردیم.»

محمد الهندی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با شبکه المیادین گفت: «امروز صد‌ها هزار فلسطینی در راهپیمایی برای مقابله با رژیم صهیونیستی شرکت کردند تا این پیام را به منطقه و جهان بدهند که مسئله فلسطین باید در صدر اولویت‌های جهان و منطقه قرار داشته باشد. ملت فلسطین اصرار دارد که صاحب سرزمین است.»

الهندی افزود: «بخشیدن قدس اشغالی به رژیم صهیونیستی همانند به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان سوریه، بیشتر به قانون جنگل شبیه است.»

وی افزود: «می‌دانیم که رژیم صهیونیستی به تعهدات خود عمل نکرده است، اما به مصری‌ها گفتند خشونت‌ها را علیه راهپیمایی‌های بازگشت کاهش خواهند داد. ما در جهاد اسلامی در حال حاضر برای ارزیابی اوضاع و آنچه که امروز (شنبه) به ویژه با توجه به شهید شدن چند فلسطینی رخ داد تلاش می‌کنیم.»

الهندی گفت: «امروز ما ملت فلسطین مرحله جدیدی را آغاز کردیم که می‌گوید هیچ حقی را نمی‌توان با مذاکره گرفت بلکه باید آن را به زور گرفت. راهپیمایی‌های بازگشت ادامه دارد و هوشیاری جدیدی در منطقه ایجاد کرده است.»

وی تاکید کرد: «نبرد با رژیم صهیونیستی ادامه دارد و این منازعه با آتش بس یا ده‌ها درگیری به پایان نمی‌رسد. ملت فلسطین نقاط قوت خود را در رویارویی با اسرائیل جمع کرده است. تشکیلات خودگردان فلسطین برای پیوستن به ملت فلسطین تنها یک فرصت دارد.»

الهندی گفت: «با جنبش حماس در نشست‌هایی که در بیروت داشتیم توافق کردیم که راهپیمایی‌های بازگشت ادامه داشته باشد. با حماس توافق کردیم ما به عنوان گروه‌های مقاومت از ملت فلسطین در صورتی که اسرائیل آن‌ها را مورد یورش قرار دهد دفاع خواهیم کرد.»

وی افزود: «در این دوره تعامل با غزه ناراحت کننده‌ترین کار برای اسرائیل است. عملیات عمر ابولیلی، جوان فلسطینی ما را به ترسیم آینده‌ای سیاه برای اسرائیل نزدیک کرد.»

الهندی ادامه داد: «حقوق ما با قدرت ما گرفته خواهد شد و ساکنان غزه همانند مناطق دیگر نقاط جهان حق زندگی دارند.»

الهندی گفت: «مسئله سلاح مقاومت در گفتگو‌ها درباره آتش بس مطرح نیست. (برخی) کشور‌های عربی بدون اینکه هیچ بهایی دریافت کنند روابط خود را با اسرائیل عادی سازی می‌کنند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار