هواشناسی مازندران درباره ورود سامانه بارشی و سرد از امروز به کشاورزان، صیادان، کوهنوردان و مسافران نوروزی هشدار داد.

رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: امروز با شمالی شدن جریانات سطح زمین، بارش‌های پراکنده همراه با وزش و کاهش نسبی دما را در استان خواهیم داشت.

وی افزود: از بعدازظهر فردا دوشنبه ۱۲ فروردین شاهد بارندگی و در ارتفاعات بارش برف و باران بهمراه پدیده مه، کاهش دما و وزش باد گاهی نسبتا شدید خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه شدت بارش در ارتفاعات که از بعدازظهر دوشنبه تا صبح سه شنبه است، گفت: در این مدت دریا مواج و هرگونه فعالیت دریایی شامل ماهیگیری، قایقرانی ممنوع است.

رضوی با بیان اینکه با شکل گیری این جریانات جوی کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد، رانش زمین و ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی استان دور از انتظار نیست، گفت: در این مدت کوهنوردی و جنگل نوردی در مناطق کوهستانی استان توصیه نمی‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران به رانندگان هشدار داد تا به دلیل بارش برف در ارتفاعات و محور‌های کوهستانی، هنگام تردد، ضمن به همراه داشتن پوشاک گرم، خوراک، تجهیزات زمستانی مانند ضد یخ، زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه این ناپایداری جوی تا ۱۵ فروردین ادامه دارد، گفت: شالیکاران با تهیه بذر و آماده سازی بعد از ۱۵ فروردین اقدام به خزانه گیری کنند.

احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران نیز به همه نیرو‌های امدادی و خدماتی توصیه کرد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی آمادگی لازم جهت هر گونه عملیات امدادونجات و خدمات رسانی داشته باشند.

انتهای پیام /آ

هوای مازندران دوباره نامساعد می‌شود

برچسب ها: هواشناسی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار