معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پیش بینی‌های هواشناسی در سیل‌های امسال استان جان صد‌ها نفر را نجات داده و این عملکرد به موقع قابل تقدیر است.

عملکرد هواشناسی در سیل‌های سیستان و بلوچستان قابل تقدیر استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  باقر کرد معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: عملکرد سازمان هواشناسی در پیش بینی سیل‌های اخیر کشور قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه اگر این پیش بینی‌ها نمی‌بود معلوم نیست چه اتفاقی رخ می‌داد، ادامه داد: ارزش هواشناسی حالا معلوم می‌شود که چه ظرفیت عظیمی برای مدیریت بحران در اختیار کشور است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان به پیشرفت‌های سازمان هواشناسی اشاره کرد و افزود: به جرات می‌توان گفت که بیش از ۹۰ درصد مردم اعتماد عمیقی به پیش بینی‌های هواشناسی دارند.

وی اظهار داشت: جنوب سیستان و بلوچستان سیل خیز است، اما با حضور به موقع هواشناسی و پیش بینی‌های دقیق و کارشناسی شده آن توانسته ایم جلوی بسیاری از خسارت‌ها را بگیریم.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار با اشاره به مدیریت‌های بهنگام و به موقع ستاد مدیریت بحران در مواجهه با مخاطرات جوی، گفت: پس از صدور اطلاعیه یا اخطاریه جوی از سوی هواشناسی، مدیریت بحران استان به صورت مستمر و لحظه‌ای پیگیر آخرین وضعیت جوی مناطق تحت هشدار هواشناسی است.

محسن حیدری ادامه داد: پیگیری و اهمیت دادن به هشدار‌های هواشناسی از سوی مدیریت بحران سیستان و بلوچستان قابل تقدیر بوده، زیرا نتیجه این پیگیری‌ها به حداقل رسیدن خسارات و افزایش ایمنی مردم در برابر این حوادث است.

وی افزود: نکته دیگری که سبب کاهش خسارت‌های سیل در سیستان و بلوچستان شده موضوع رفتار‌های سنجیده مردم در حفظ حریم رودخانه‌ها و طبیعت است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان رویکرد توسعه محور مجموعه معاونت عمرانی استانداری را ستود و ادامه داد: در پنج سال اخیر ۶ پروژه عمرانی بزرگ در هواشناسی استان کلید خورده که دو مورد آن تا کنون به بهره برداری رسیده و چهار پروژه نیز در دست ساخت است.

وی با بیان اینکه چهار ایستگاه سینوپتیک در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است گفت: در هیچ زمانی هواشناسی استان به اندازه مدیریت فعلی و اخیر استان در صدر توجه نبوده است.

حیدری خاطرنشان کرد: برای اینکه هواشناسی سیستان و بلوچستان به استاندارد‌های ملی نزدیک شود نیاز به تأسیس بیش از ۳۰ ایستگاه داریم که مطالعات ساخت این ایستگاه‌ها انجام شده است.

وی بیان کرد: در صورت تخصیص اعتبار برای توسعه شبکه پایش ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان از همین امروز آمادگی لازم برای شروع کار و تأسیس این ایستگاه وجود دارد.

انتهای پیام/ع

عملکرد هواشناسی در سیل‌های سیستان و بلوچستان قابل تقدیر است

برچسب ها: هواشناسی ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار