گاهی اوقات رانندگان اعتقاد دارند که جریمه‌های رانندگی ثبت شده توسط پلیس راهور نادرست هستند که از چند طریق می‌توان به این جریمه‌ها اعتراض کرد.

چگونه به جریمه‌های نادرست پلیس راهور اعتراض کنیم؟به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از وظایف ماموران پلیس راهور در کنار تمامی وظایف، تامین نظم و امنیت خیابان ها و جاده‌ها و نظارت بر اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی است.

انجام این وظیفه  نیازمند رعایت مبادی آداب و اصول اخلاقی شغلی از سوی ماموران است.

افرادی که مسئول اجرای تامین نظم خیابان‌ها هستند باید از تخلف، هم از سوی خود و هم از سوی دیگران، جلوگیری کنند. اما در این میان ممکن است سهل‌انگاری برخی ماموران باعث بروز تخلف از سوی آن‌ها شود که این تخلفات قابل رسیدگی هستند. پلیس ایران در سال ۱۳۷۰ پس از تلفیق شهربانی و ژاندارمری و نیز کمیته انقلاب اسلامی به وجود آمد و در حال حاضر به طور رسمی نیروی اصلی مسئول حفظ امنیت داخلی کشور است. هم‌اکنون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران وظایف متعددی دارد و به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود که یکی از قسمت‌های مهم آن پلیس راهنمایی و رانندگی یا همان پلیس راهور است.

پلیس راهنمایى و رانندگى و امور حمل و نقل یکى از پلیس‌های پیش‌بینى‌شده در سازمان نیروى انتظامى است که وظایف و مأموریت‌هاى آن را می‌توان به طور اختصار این‌گونه بیان کرد:

برنامه‌ریزى و هدایت فعالیت‌هاى راهنمایى و رانندگى به منظور تأمین نظم عبور و مرور؛ اجراى مقررات راهنمایى و رانندگى و حمل و نقل؛ امور توزین و حفظ حریم راه‌ها در سطح کشور با توجه به مقررات داخلى و بین‌المللی؛ هدایت تخصصى واحدهاى تابعه نیرو در زمینه امور راهنمایى و رانندگى و حمل و نقل؛ برنامه‌ریزى در جهت انجام مأموریت‌هاى خدماتى و تأمین سلامت عبور و مرور و حمل و نقل و تدوین رویه‌ها، صدور دستورالعمل‌ها در کلیه زمینه‌هاى مرتبط با راهنمایى و رانندگى و امور حمل و نقل از قبیل: تسهیل عبور و مرور، رسیدگى به تصادفات، آزمایش رانندگی، صدور پروانه‌ها، صدور گواهینامه بین‌المللى و پلاک ترانزیت، تبدیل گواهینامه‌هاى خارجى به ایرانی، معاینه وسایط نقلیه، شماره‌گذاری و اخذ جرایم و اجرائیات، از جمله وظایف و مأموریت‌هاى پلیس راهنمایى و رانندگى است.

مواردی مامور پلیس راهور مجاز به انجام آن نیست

وظیفه اصلی پلیس راهور تامین نظم و نظارت بر رعایت اصول رانندگی در خیابان‌ها و جاده‌هاست، اما گاهی پیش آمده که برخی افراد به ناحق توسط مامور راهنمایی و رانندگی جریمه شده‌اند. برخی رفتار‌ها و اعمال باعث شده تا جریمه‌های نادرست و خلاف واقع صورت بگیرد که به دو مورد از آن‌ها که بسیار شایع بوده‌اند اشاره می‌کنیم:

متوقف کردن خودرو‌ها بدون مشاهده تخلف

هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ با صدور رای، حکم بر ابطال بند ۲ بخشنامه شماره ۲-۹۲/۷ مورخ ۱۷ مهر سال ۱۳۹۲ بازرسی پلیس راهور ناجا صادر کرد. برابر این بند پلیس راهور می‌توانست بدون مشاهده تخلف مبادرت به متوقف ساختن خودرو‌های در حال حرکت کند. استدلال این بود که برخی تخلفات مانند همراه نداشتن مدارک، رعایت شروط گواهینامه‌های مشروط، اضافه سرنشین و برخی جرایم مانند نداشتن گواهینامه، بدون متوقف کردن خودرو قابل تشخیص نیست.

طبق ماده ۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی «به افسران کادر و پیمانی مورد وثوق راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که برای تشخیص تخلفات مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور تعیین شده و آموزش لازم را دیده‌اند اجازه داده می‌شود، تخلفات مربوطه را وفق قانون تشخیص داده و قبض جریمه صادر کنند.»

طبق ماده ۴ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی پلیس زمانی می‌تواند خودروی در حال حرکت را متوقف کند که تخلفی مشاهده کند. در غیر این صورت، چنانچه بدون دلیل خودرویی را متوقف کند دستور دهنده مرتکب تخلف شده است. این ماده مقرر می‌کند «به مأموران موضوع ماده ۲ این قانون اجازه داده می‌شود متخلفین از قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را پس از تشخیص تخلف و انطباق آن با میزان جرایم متوقف کنند.»

برابر ماده ٢ قانون ذکرشده تنها افسران کادر و پیمانی مورد وثوق راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از چنین اختیاری برخوردارند و حتی در صورت مشاهده تخلف از سوی سربازان، آن‌ها فاقد چنین صلاحیتی هستند.

در ماده ٩ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، عدم صلاحیت و اختیار پلیس جهت متوقف ساختن خودرو‌ها بدون مشاهده تخلف آشکارا مورد تاکید قرار گرفته است. چنانچه در بند نخست این ماده ضمن بیان تکلیف رانندگان برای همراه داشتن مدارکی مانند گواهینامه، کارت خودرو و بیمه‌نامه معتبر شخص ثالث و برگه معاینه فنی برای خودرو‌هایی که بیش از پنج سال از تولید آن گذشته است، در ادامه می‌گوید: «ماموران در صورتی مدارک رانندگان را مطالبه می‌کنند که شاهد تخلف از سوی راننده بوده یا تحت تعقیب قضایی یا انتظامی باشد.»

طبق ماده ٤٢ قانون بیمه اجباری وسایل نقلیه موتوری مصوب سال ۱۳۹۵، حرکت وسایل نقلیه موتوری زمینی بدون داشتن بیمه‌نامه موضوع این قانون ممنوع است و تمامی دارندگان وسایل نقلیه موضوع قانون مکلفند سند حاکی از انعقاد قرارداد بیمه را هنگام رانندگی همراه داشته باشند و در صورت درخواست ماموران راهنمایی و رانندگی یا پلیس راهور ارایه کنند. قانونگذار برای اینکه بی‌جهت خودرو‌های اشخاص متوقف نشوند، مقرر داشته است: ماموران راهنمایی و رانندگی و پلیس راه موظفند از طرق مقتضی مانند دوربین‌های نظارت ترافیکی ضمن شناسایی وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه نسبت به اعمال جریمه‌های مربوط اقدام کنند؛ بنابراین همان‌گونه که بیان شد جریمه‌کردن افراد توسط ماموران راهنمایی و رانندگی باید با دلیل و مستند باشد و حتما تخلفی از سوی شخص راننده صورت گرفته باشد در غیر این‌صورت مامور راهنمایی و رانندگی نمی‌تواند خودرو را متوقف و شخص را جریمه کند که این موضوع، تخلف محسوب می‌شود.

قانون در خصوص پرداخت جریمه و نحوه اعتراض چه می‌گوید؟

افراد خاطی ملزم به پرداخت جریمه هستند، اما گاهی برخی افراد به جریمه خود اعتراض دارند. ماده ۵ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی می‌گوید: متخلف موظف است ظرف مدت شصت روز از تاریخ مندرج در قبض جریمه یا تاریخ ابلاغ‌شده در قبض جریمه‌ای که به اطلاع او می‌رسد جریمه را به حسابی که از طرف خزانه‌داری کل تعیین و اعلام می‌شود پرداخت و رسید دریافت کند یا مراتب اعتراض خود را ظرف مدت مذکور با ذکر دلایل به اداره اجرائیات راهنمایی و رانندگی تسلیم کند. اداره مذکور موظف است حداکثر ظرف بیست و چهار ساعت پس از وصول اعتراض بررسی لازم را انجام داده و در صورت غیرموجه دانستن اعتراض مراتب را به معترض ابلاغ کند، در صورت اصرار معترض، اداره اجراییات موضوع را جهت رسیدگی به واحد رسیدگی به اعتراضات ناشی از تخلفات رانندگی ارسال می‌کند.

واحد فوق‌الذکر متشکل از یک قاضی با ابلاغ رییس قوه‌قضاییه و یک کارشناس راهنمایی و رانندگی با معرفی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مربوطه است و ریاست آن واحد با قاضی خواهد بود که پس از اخذ نظر مشورتی عضو دیگر مبادرت به صدور رأی می‌کند. رأی صادره قطعی است.

در صورتی‌که متخلف در مهلت قانونی مذکور اعتراض خود را تسلیم نکرده یا ظرف بیست روز پس از ابلاغ رأی واحد جریمه را پرداخت نکند، موظف است جریمه را به مأخذ دوبرابر مبلغ مندرج در قبض جریمه بپردازد.

مجازات قانونی برای ماموران متخلف

تبصره ماده ۵ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی می‌گوید: «در صورتی که ثابت شود مأموران و نیز داوطلبان مذکور در ماده (۲) حسب مورد به ناحق قبض جریمه صادر کرده یا با علم و اطلاع گزارش خلاف واقع در مورد امور مربوط به این قانون داده‌اند، ضمن جبران خسارت وارده به مجازات بزه گزارش خلاف واقع محکوم می‌شوند.»

نحوه اعتراض به خلافی خودرو

اما در کنار جریمه‌های صادره، گاهی افراد پس از مراجعه به مراکز پلیس+۱۰ و اخذ خلافی خودرو، با رقم‌های سنگین جریمه‌هایی مواجه می‌شوند که از نظرشان این جریمه‌ها غیرقانونی هستند و به آن‌ها اعتراض دارند. این افراد چه‌کاری باید انجام دهند؟

اگر فردی نسبت به صورت وضعیت تخلفات اعتراض داشته باشد ابتدا به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه می‌کند و درخواست اعتراض می‌دهد، این درخواست از طریق سیستم به مرکز اجرائیات کل کشور ارسال شده و اجرائیات برابر قانون ظرف مدت حداکثر ۲۴ ساعت باید موضوع را رسیدگی کند و پاسخ دهد که البته این رسیدگی معمولا در کمتر از چند ساعت رسیدگی و پاسخ داده می‌شود.

در این مرحله اگر متقاضی قانع شد نسبت به پرداخت جریمه اقدام می‌کند، ولی در صورتی که قانع نشده باشد می‌تواند به واحد رسیدگی پلیس راهور مراجعه کند که در این واحد یک کارشناس پلیس راهور و یک قاضی تخلفات را بررسی و حکم نهایی در این مورد را قاضی صادر می‌کند، لذا در این مرحله رای صادرشده قطعی بوده و قابل اعتراض نیست.

مهلت اعتراض به خلافی یا قبوض جریمه صادرشده، طبق ماده ۵ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ۶۰ روز از تاریخ مندرج در قبض یا تاریخ ابلاغ‌شده در قبض جریمه‌ای که به اطلاع راننده می‌رسد، تعیین شده است. در صورتی که متخلف در مهلت قانونی ذکرشده اعتراض خود را تسلیم نکند یا ظرف ۲۰ روز پس از ابلاغ رای واحد رسیدگی، جریمه را پرداخت نکند، باید جریمه را به ماخذ دو برابر مبلغ مندرج در قبض جریمه بپردازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۴:۳۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
الان دیگه یه دور زمانه ای شده برادربه برادررحم نمیکنه شما ازاین تروریست ها چه انتظاری دارین باید فقط خداجوابشون رابده ازدست مردم کاری ساخته نیست چون با این دولت نمیشه دربیفتی باید سرخودمون را مثل کبک بکنیم تو برف حرف نزنیم
Iran (Islamic Republic of)
حلاج
۰۱:۱۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
دوستان عزیز بیخودی زور نزنید. اعتراض ما به جایی نمیرسه. تا زمانی که قدرت دست این بی لیاقتها هست وضع مردم همینجوره. پس برید جریمه های به ناحق را پرداخت کنید و صداتون هم درنیاد.
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۲۱:۰۶ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
ساعت ۹ صبح مسیجی مبنی بر اینکه ساعت ۸:۲۲ در برغان خیابانی یکطرفه رو رفتی و صدتومن هم جریمه شدی
در صورتی که ساعت ۸ صبح سرکار بودم
میتونم تاییدیه از محل کارم‌هم بگیرم
باید چه کار کنم

هیچ میدونید با این گندی که زدن چه اختلافی توی زندگی من انداخته
Iran (Islamic Republic of)
میکائیل حیدری
۱۰:۱۱ ۱۴ آذر ۱۴۰۱
سلام خسته نباشید نیروهای راهنمایی راننده گی ضمن عرض سلام :من یک ماشین دارم :دم در است یک دفعه دیدم جریمه امده :به کجا باید شکایت کنم که ماشین مال من نیست :
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۱۴ تير ۱۴۰۱
پسره تو خیابان استقامت رشت باچندتا ماشین کورس گذاشت زد بمن و بعدرفت تو مینی بوس
کسی چیزیش نشد اما من شدم راننده پرخطر. چون داشتم باحتیاط کامل دورمیزدم و اون از خیابان چپی اومد بعد میگه بچه تو دیدم نزدم بهت رحم کردم اینه قانون مزخرف ما. هرسال ۵۰۰ تومن جریمه میدم برا بیمه
Iran (Islamic Republic of)
اصغر مهریزی
۱۷:۱۶ ۱۳ تير ۱۴۰۱
بنده اصلآ نمی دونم ساوه کجاست و ماشینم هم اصلا به کسی نمی دهم.
وجدانند چرا باید برام تخلف در جاده ساوه بیاد حالا چکار کنم...
آس نخورده دهان سوخته
Iran (Islamic Republic of)
فاضل
۱۴:۱۴ ۰۸ تير ۱۴۰۱
آی مردم عزیز شما قضاوت کنید وقتی خودرو در پارکینگ خانه پارک شده و ناگهان یک پیام برایتان میاد که به علت پارک دوبل در شهری دیگرجریمه میشوید در موردسیستم راهنمایی و رانندگی و پلیس راهور چه فکر میکنید آیا این یک سیستم پاک و کار آمد است دیگر آبرویی بر سیستم می ماند این است خدمت به مردم ؟ این است وظیفه یک مامور نظام اسلامی؟حقوقی که برای خانواده اش میبرد جز حق الناس است؟انتظار دارد خانواده ای سالم و صالح داشته باشد؟ این ستم ناروا بر مردمی نیست که جز اطاعت از قانون کاری نمیکنند ؟ چطور به شکایات مردم مظلوم رسیدگی نمی شود ؟ آخر مگر ما چه کرده ایم که بیخود و بیجهت باید تاوان و جریمه پرداخت کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۵:۱۸ ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
سلام من سرعتم ۱۰۵ کیلومتر بوده پلیس جلومو گرفته میگه ۱۲۵ کیلومتر داشتی به دروغ و جریمه کرده آخه من چطور ثابت کنم نمیزاره دوربینم ببینم.زور میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
سلام در تاریخ 1401.3.4. بنده تا ساعت 17.40در شرکت مشغول کار بودم ودستگاه حضور و غیاب وساعت زن وجود داره ولی برام در ساعت 17.15 جریمه اومد جاده فرح آباد ششصد دستگاه استان مازندران تخلف توقف دوبله در معابر آخه تا به این محل برسم بالای 30دقیقه طول می‌کشه چطور میشه من تو شرکت حضور داشتم ..آخه تو یه هفته داره پشت سر هم خلافی میاد میشه.. راهنمایی کنیین.
Iran (Islamic Republic of)
منصور دو بیتی
۱۸:۲۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
زورشون میرسه الکی زور نزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام من کیش هستم ۳/۲/۱۴۰۱برام پیامک اومده شما محور خمیر،لار تخلف داشتی تسلیمی زده جالب اینجاست من چند ماهی میشه از کیش نرفتم سرزمین اصلی واقعا انصاف
Iran (Islamic Republic of)
سلام رضا محمدی هستم
۱۶:۱۳ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
در تاریخ ۳۱فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۱و ۵ دقیقه برای خودرو تخلف پارک دوبل در محدوده پارک ممنوع شده در صورتی که ماشین جلو مغازم خیابان فرعی پارک بود.
Iran (Islamic Republic of)
رضا رسا
۱۵:۳۸ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
در مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶ ساعت ۲۰:۱۹ دقیقه در شهر قشم در حال تردد بودم که توسط مامور با کد ۱۰۱۳۲۳ به دلیل عدم استفاده از کمربند ایمنی ، که خلاف واقع بود جریمه شدم!! زمانیکه به ایشان مراجعه کردم اذعان داشتند که اشتباه کرده و سپس با واریز مبلغ جریمه به کارت اینجانب جریمه را پرداخت نمودند.
در مدت زمانی که با ستواندوم مامور راهور صحبت می کردم، چند راننده دیگر هم به محل پست ایشان که در تقاطع سیتی سنتر قشم. قرارداشت مراجعه نموده و نسبت به دریافت پیامک جریمه که این مامور متخلف از طریق گوشی موبایل خود برای خودروهای عبوری ارسال می کرد شدند. و بنده متوجه شدم که ارسال پیامک جریمه صرفا به دلیل اشتباه یا خطای دید نبوده، و این مامور راهور در لباس مقدس نظام مشغول عمل بزهکاری و سوء استفاده از مقام خود بوده که عملا موجب دلخوری رانندگان شده بود.
نکته قابل اشاره این بود که بکی از معترضین خود را همکار نظامی این مامور معرفی کرده بود و به ایشان تذکر بسیار شدید یا عبارتی تهدید کرد که با توجه به بستن کمربند و دریافت پیامک جریمه با ایشان برخورد غیر متعارف خواهد نمود!
بنده هم در همین جا از مسئولین محترم خواستارم تا ابتدا نسبت به خلع لباس این مامور خاطی که اصرار به تخلف داشته و در این لباس مقدس مشغول به بزهکاری می باشد هستم و امیدوارم تا با بازنگری به قوانین خود درآمدزایی نیروهای نظامی و انتظامی فاصله بین امت و قشر زحمت کش مدافع امنیت را کاهش دهید.
با تشکر و آرزوی توفیق
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۲:۳۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
داشتم میرفتم رودبار پنجم عید بود کمربندم بسته بودم و ترافیک بود ماموره به دروغ جریمه پارک دوبل صادر کرد در صورتی که از جلوش رد شدم من از کارم بزنم واسه اعتراض بیشتر از جریمه باید خرج کنم خود دولت میخواد دست کنه جیب مردم وگرنه یه راه حلی برا این مامورای بی وجدان میزاشت
Iran (Islamic Republic of)
شریعتمدار
۲۲:۴۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
درود و خسته نباشین_خیلی جالبه برام حالا که نظرهای بقیه رو میخونم تآسف میخورم به حال خودمون و شرایطی که توش گیر افتادیم_ من از روزی که ماشین خریدم پامو از استان اصفهان بیرون نزاشتم.امروز منو جریمه کردن در خرمبید استان فارس صفا شهر_ الان من چیکار باید بکنم نمیدونم و نمیفهمم چرا واسه کاری که اصلا صورت نگرفته باید بریم به کسانی که همینجوری از مردم طلبکارن بفهمونیم که ما تخلف نکردیم... .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۵ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
با سلام . بنده امشب ۳ فروردین بخاطر نداشتن یکی از چراغهای جلو ماشین جریمه شدم در حالی که خودم خبر نداشتم یکی از لامپها سوخته و چراعهای کوچک هم سالم بود . آیا این درسته که بدون یک بار تذکر وبلافاصله جریمه مینویسن ؟ چون این اتفاقات بیشتر موقع رانندگی رخ میده و ممکنه خود راننده هم متوجه نباشه .
Iran (Islamic Republic of)
رضا میردار
۲۲:۴۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
درود .عزیزان ...بنده در تاریخ 1.1.1401ساعت 1شب از تهران حرکت کردم ساعت 5رسیدم یکی ارگز دهات های اطراف مرزن آباد جاده دوطدگرفه بود و مشکلی نداشت خوابیدم روز 1.1.1401 برگشتم به سمت تهران .هیچ استعلامی مبنی بر باز یا بسنه بودن جاده نگرفتم از فرعی به جاده اصلی کندوان رسیدم ماشینها از سمت تهران به شمال میاومدند پس بیانگر باز بودن جاده بود ...کنار جاده ماشین پلیس ایستاده بود و دوماشین شخصی و سه نفر ایستاده بودند صحبت میکردند هیچ تابلوی بسته بودن جاده هم وجود نداشت .از جلوی ماشین پلیس رد شدم بدون اینکه چیزی بگن .کمی جلوتر دیدم ماشینهایی که از روبرو میان چراغ میزنند گفتم شاید جاده یکطرفه باسه کناری پارک کردم با 141 تماس گرفتم گفت جاده از شمال به تهران مسدود هست .منم برگشتم از هراز اومدم تهران اس ام اس اومده نبستن کمربند .عدم توجه به ایست پلیس .عبور از منطقه ی ممنوعه و صدو نود و پنج هزار تومن جریمه شدم ....مطمئنم برای خیلی از افراد دیگر هم چنین اتفاقی افتاده ....در صورتیکه هیچ تابلوی مسدود یا ورود ممنوع نبود و پلیس اصلا نگاه نکرد تا بخاد ایست بده ....اینو چطور میتونم اعتراض کنم و به کجا باید مراجعه کنم ....سپاس از راهنماییتون
Iran (Islamic Republic of)
خداداد صفری
۱۲:۳۱ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام امروز که چک کردم در تاریخ ۱۴۰۰۰۹۲۰ مبلغ ۱۲۶۰۰۰ تومان در محور جهرم جریمه شده ام در صورتیکه من اصلا انجا نبودم هیچ مسیجی هم برام نیامده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
با تکرار مکرر جریمه و پیام های گوناگون حداقل دو‌نوبت در امسال درحالیکه خودم در منزل و‌خودرو در پارکینگ ! و امروز پیام مزخرف رانندەی پرخطر!!!!!! بودنم، نشان میدە سیستم نظارتی راهور اصلا دقیق وکارا نیست مگر در اذیت اینچنینی شهروندان….. چرا اینطوره؟ چرا سیستمی که مربوط به پلیسه کا بایستی دقیق‌ترین باشه این همه اشتباه در حق شهروند روا ست برایش؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۵۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
سلام مرتب برام خلافی میاد از اطراف ایران امروزم پیام توقیف آمده رفتم تعویض پلاک میگن شما پلاک فعال ندارید نه خودم نه همسرم. کجا مراجعه کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
سلام امروز تاریخ 1400/12/13 ساعت 20/20 برام پیام اومد که 126هزار تومن جریمه شد اونم در محور بهبهان در حالیکه من الان شادگانم. و نوع قبض تسلیمی هست
Iran (Islamic Republic of)
علی - س
۱۶:۰۷ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
با سلام و خسته نباشید
آیا قانون این اجازه رو ب مامورین داده ک بدون لباس فرم و با ماشین شخصی بدون هیچگونه آرم و مشخصه ای بیدلیل ماشینی را متوقف کند..... شاید هم مامور نباشند.... در جاده رامهرمز ب بهبهان در حوزه استحفاضی رامهرمز برای بنده و چند آشنایم رخ داده..
لطفا رسیدگی نمایید تا نام نیروی انتظامی لکه دار نشود..
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
باسلام امروز برام اسمس امد شمادر جاده فیروز اباد جریمه شدید سبقت غیر مجاز و سرپیچی از دستور مامور جالب اینه من هنوز ماشین تحویل نگرفتم و تو سایت خراسان هست و ماشین بخاطر نقص فنی تو سایت خراسان ماندگار شده
Iran (Islamic Republic of)
ابوطالب خلاصی
۰۸:۳۰ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
سلام تویک ساعت برای یک چراغ جلو دو مرتبه جریمه شدم. یکی تسلیمی ودوم دوبرگی. بدون هیچ گونه اتلایی. لطفا رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۵ دی ۱۴۰۰
سلام دو بار به فاصله ۲۰ دقیقه در یک مکان جریمه شدم ب به صورت هوشمند به علت پارک دوبل ودر حالیکه پشت فرمون بودم اچرا دوبار آیا این حق است
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۵:۰۹ ۱۵ دی ۱۴۰۰
سلام به نظر خودم ۲ جریمه به فاصله ۱۰ دقیقه در یک مکان که به ناحق صورت گرفته بدون در نظر گرفتن مبلغ آن به راهور مراحعه کردم میگویند مبلغ کم است بیخیال شوید .
بنده باز نشسته با ۲ دانشجوی بیکار چرا باید از حق خودم بگذرم حتی اگه مبلغ ناچیز باشد آیا این جواب صحیح است منتظر رسیدگی شما هستم.
Iran (Islamic Republic of)
سید مصطفی
۰۴:۲۳ ۰۳ دی ۱۴۰۰
سلام من در جاده کیاسر پلیس بمن ایست داد و گفت شما در بالای گردنه سبقت گرفتی هر دو پلیس توی ماشین نشسته بودن دوربین هم نداشتن و فاصله گردنه تا پلیس هم زیاد بود و من اعتراض کردم گفتن ماشینت باید بره پار گینگ وقتی که مدارکمو دادم دیدن جانبازم گفتن بخاطری جانبازی ۵ نمره منفی هم بهت میدیم حالا این انصافه نمیتونم ثابت کنم واگذارشون به.....
Iran (Islamic Republic of)
میثم هاشمیان
۰۹:۴۹ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
سلام . ضمن تشکر از پلیس راهور متاسفانه بعضی از مامورین راهور با مردم بسیار نادرست برخورد میکنن
Iran (Islamic Republic of)
AHMAD
۱۹:۳۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
یه افسر راهنمایی رانندگی داشت از امتحان گواهینماهه شهر می گرفت خودش خلاف می اومد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
برتیرجورتان زتحمل سپرکنیم. تاکه این تیرناروان شمانیزبگذرد
Iran (Islamic Republic of)
مژگان
۱۹:۳۶ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
من منزل بودم و ماشینم تو حیاط پارک بود ولی متاسفانه به اشتباه پیامک جریمه الصاقی برام اومد که مربوط به تخلف رانندگی تو شهر سوسنگرد بوده که من تاحالا روحم هم اونجا رو ندیده، راهی هم برای اثباتش ندارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
متاسفانه راهنمایی و رانندگی به خوردن این جریمه های اشتباهی و ناحق عادت کرده.
Iran (Islamic Republic of)
فضل الله
۰۱:۵۷ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
سلام بنده راننده تاکسی هستم بازدن دوتا تک بوق یه ستوانیک منو صدوپنج هزار تومان جریمه کرد توی شلوغی شب عید قربان جلوی درحرم اونم توی اون شلوغی تازه بوق ماشین من فابریک پژو هست که کارخونه گذاشته اول بهم گفت جریمه میکنم که دیگه بوق نزنی منم هیچی نگفتم بعد چند دقیقه دوباره اومد گفت الان صدوپنج هزار تومان جریمه میشی دیدم برام اس اومد زدن بوق شیپوری وصدای ناهنجار میگم کجاتابلو بوق زدن ممنوعه یا بوق من شیپوری که تو جریمه میکنی آدرس محل تخلف روهم اشتباه زده وخیلی هم مغرور بود می‌گفت هرکاری که میتونی بکن کاش یکی بود جلوی این نامردی ها رو میگرفت لطفاً رییس پلیس راهنمایی اگه اینو میخونی یه لطفی بکن که بیگناه جریمه نشن مردم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۵۳ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
دوستان بالاخره اشتباه پیش میاد در جریمه کردن اگه ی صفر اضافه یا کم زده بشه مبلغ عوض میشه و یا شاید پلاک رو اشتباه بنویسن در هر صورت شما اگه مبلغ زیاد جریمه شدید باید اسم مامور رو بدونید و به بخش بازرسی ناجا برید و جریان رو بگید اگه هم اشتباهی پلاک شما جریمه شد باید به پلیس راهور زنگ بزنید و جریان رو بگید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۵۵ ۱۳ تير ۱۴۰۰
با سلام،مناسفانه پلیس عزیز قسم خورده بدون دلیل همه رو بدون استثنا جریمه کنه،بنده در طول عمرم گناوه نرفتم،اصلا نمیدانم کجاست،چرا باید بودجه کشور رو بنده و امثال بنده تامین کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۳ ۰۸ خرداد ۱۴۰۰
سلام من ساعت۶ صبح برام پیام جریمه اومده محور همدان من کرمانشاه هستم خواب بودم ماشینم در خونه پارک بوده لطفا کمک کنید چطوری میتونم پیگیری کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشنای
۱۵:۰۵ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
ماشین پارک شده پلیسراه شیراز سپیدان جریمه کمربند کرده
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۳:۳۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
سلام
سال ۹۷ سه بار پشت سر هم جریمه در یک روز و در زمان ۱۰صبح موتور سیکلت من رو جریمه کردن
1-نقص چراغ عقب و جلو(۱۰صبح چراغ روشن نمیکنن که)
2-مخدوش یا نداشتن پلاک(بدون شماره پلاک چ جوری جریمه کردی آخه)
3-عدم کلاه ایمنی

اعتراض زدم فقط یک جریمه رو حذف کردن

عید 1400 موتور رو قفل زنجیر کردم و رفتم شهرستان
12 فروردین که شهرستان بودم جریمه الصاقی برا موتور صادر شده جالبه نزدیک محل سکونت، به 110زنگ زدم اطلاع دادم که وصل کردن به راهور و کسی جوابگو نبود

یهو ترسیدم گفتم صد درصد موتور رو دزدیدن
سریع برگشتم تهران دیدم موتور بدبخت سرجاش قفله

امروز خلافی ها رو پرداخت کردم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۲۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۰۵ در مسیر شهر زرد تردد داشتم مدرک هم دارم بعد از حدود یک ماه اون منطقه قرمز شده اس ام اس اومده ۲۰۰ هزار جریمه ، اخه برای چی به چه حقی خدا حق من رو میگیره
United States of America
دانا
۲۱:۳۶ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
من همین الان برام پیامک اومده که ساعت ۲۱:۰۷در فلان جا تردد داشتی و بخاطر محدودیت بعد از ساعت ۲۱ مبلغ ۲۰۰هزار تومن جریمه شده.من اصلا خواب بودم و ماشینم جلو در پارک هست.رو چه حسابی باید پول زور بدم!!!حرومه بخدا. پلیس راهو تو باید پیگیر این مردمی که الکی جریمه میشن باشی نه این مردم پیگیر جریمه شدنشون که اکثر جوارد به نتیجه هم ختم نمیشه به گفته دوستان.۱۲۰ هم ۱۰ بار زنگ زدم که اونقدر بوق میخوره تا قطع میشه.یه بارم گفت این شماره در حال حاضر در دسترس نمیباشد!دانا هستم از شیراز
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۱۸:۵۷ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
چرا پلیس راه گاهی اوقات الکی جریمه میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
من جریمه ناحق شدم من که در خیابان رحمانی که نمی دونم کجای تهران بعد قبض تسلیمی برام اس و مس آمده . من بخدا مامور جلو مو نگرفته بهم قبض هم نداده پیام آمده قبض تسلیمی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۵۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
با سلام و خسته نباشید . پدر من فرد بی سوادی است در تاریخ ۸ دی ماه برای آوردن مادرم از بیمارستان رفتن ولی مبلغ ۲۰۰ بابت محدودیت کرونایی جریمه شده الان دوبرابر شده واقعا این انصاف است لطفا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۰۷ اسفند ۱۳۹۹
راهنمایی کنید
Germany
ناشناس
۲۲:۱۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
سلام وانت نیسان دارم جریمه کورونایی شدم کجا باید برم
Netherlands (Kingdom of the)
a. m. n
۱۵:۵۸ ۰۸ دی ۱۳۹۹
سلام
بنده در یکی از پارک های بزرگ تبریز کار میکنم و ماشینم رو در داخل باغ پارک میکنم، امروز در مورخ ۹۹/۱٠/۸ که خلافی خودمو استعلام کردم با تعجب دیدم چندین بار جریمه الصاقی و دوبرگی در خلافی نوشته شده در حالیکه نه جریمه الصاقی گرفتم و نه دوبرگی، بیش از ۷۰۰ هزار تومنم جریمه اومده. توروخدا رسیدگی کنید. اینهمه حرامخوری چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
هوشنگ شفیعی
۱۹:۱۳ ۰۷ دی ۱۳۹۹
اقا مگه کسی رو به دلیل اینکه از معاینه فنی ماشینش ۱۴ روز مونده ۳ روز توقیف میکنند و مینویسند سرعت بالا فقط چون جلوشون کرنش نکردی رحم و مروت از بین رفته اقای رییس پلیس درد دل مردم را نمیخونی
Iran (Islamic Republic of)
سیدحسین صفایی
۰۹:۵۹ ۰۷ دی ۱۳۹۹
با سلام خسته نباشید خدمت همه عزیزان
من یه گلگی بزرگ از شما عزیزان نه همه از بعضی از دوستان دارم احساسم بر اینه که یه سری از همکارانتان برای اینکه قبضاشونو تمام کنند به یه سری جریمه های غیر معقول میکنند به خدا این اصل جوانمردی نیست امروز ساعت هفت صبح برامون زدن کد خلاف ۲۰۳۶
مگه کسی توی روز چراغ روشن میکنند دویت دارم حداقل زمانی جریمه کنند که منطقی باشه
فقط خواستم بگم که منم از بعضی از دوستان دلگیرم
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۹:۰۷ ۰۴ دی ۱۳۹۹
سلام مگه میشه پلیس 110جریمه کنه اونم الکی کجا باید پیگیری کنیم لطفا کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
اکبراسدی
۱۵:۲۳ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
سلام من وساعت 10:33دیقه خیابان به افرین تسلیمی جریمه شدم در صورتی که محل کار من شهرری هست ومن در این ساعت محل کارم بودم به هیچ عنوان تو این ساعتم از محل کارمم درنیومدم بیرون چجوری جریمه شدم ماشینمم جلوی چشم تو خیابون پارکه من چرا باید پول زور بدم اگه هم پلاک رو کس دیگه ای دست کاری کرده باشه مگه راهنمایی رانندگی نگفته ما سریع متوجه میشیم من نمیخام پول زور بدم یکی من و راهنمایی کنه لطفا
Iran (Islamic Republic of)
داریوش کرم زاده
۱۱:۱۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
سلام اقاچرابیخودجریمه میکنیدمن ۱۸سال گواهینامه دارم زدم عدم نداشتن کارت ماشین زده نداشتی اگرنداشتم چراماشین نکردی پارکینگ چرادروغ میزنیدحق زن بچه من شمامیخوری حق جواب این تازه تسلیمی دوبرگی بخدااگرتسلیمی یابرگی من دیده باشم
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۰:۲۲ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
ساعت ۱۱ و ۵۰ دقیقه شب
تو خونه هستم تهرانم
پیامک اومده شما کرج میدان فلان به مبلغ ۲۰۰ هزار جریمه شدید
Netherlands (Kingdom of the)
احمد
۱۰:۵۳ ۰۲ آذر ۱۳۹۹
قانون را طوری نوشتن که مثلا میشه اعتراض کرد ولی در عمل هیچ کاری نمیشه کرد متاسفانه.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۲:۱۰ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
مسافر بردم کرج ،از تهران با پلاک تهران،مامور ه،الی بالله ،محرز میگه باید نقدی عوارض بدی ،بذارم بری،میگم بابا اسنپم،میگه حالا رد شو برو،بعد میفهمی،بعد یک هفته برام دو برگی جریمه اومد،شیشه دودی،توجه نکردن به فرمان پلیس،و..
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۶:۴۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
من داخل مغازه نشسته بودم که پیامک اومد بدلیل تخلف جریمه شدید وزده بود دوبرگی من ماشینم داخل خط پارک پارک بود والیت کسر میشه ایا گناه کردیم که نزدیک تقاطع وپاسگاه راهنمایی ورانندگی هستیم بااین بازار چقدردر میاریم که هرهفته باید جریمه بشیم
Iran (Islamic Republic of)
هومن
۲۰:۰۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
سلام.دیروز بعد از ظهر من و خانواکده دور هم نشسته بودیم و در حال تماشای تلویزیون بودیم که مامکی به موبایلم زده شد که از طرف پلیس راهور ناجا بود و می گفت که شما با خودروی خود در ساعت ۱۹ در جاده رضوانشهر به انزلی در جاده دو طرفه سبقت غیر مجاز گرفته اید و به ایست پلیس هم توجه نکرده اید و حریمه دو برگی را با مبلغدویست و چهل هزار تومان باید پرداخت کنید.جالب اینجاست که در همین ساعت در کنار خانوده در خانه بودم و ماشین هم در پارکینگ خانه بود .حالا میدا کنید پرتغال فروش را.
Iran (Islamic Republic of)
A.m
۰۳:۵۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
سلام دیروز اینجانب از تربت حیدریه به سمت خواف در حرکت بودم یک پژو۴۰۵نقره ای پلاک تربت حیدریه هم در مسیر از ما سبقت گرفت به چمن آباد رسیدم پلیس من نگه‌داشت و گفت مدارک تون بدید و تشریف ببریدپلیس راه خواف گفت همکاران شما را در حین سبقت و سرعت غیرمجاز دیدن اومدم پلیس راه خواف مبلغ2600000ریال دویست و شصت هزارتومان من را جریمه کرده بودن ،کجاست دیانت و انصاف ...آخه مگه همین که مامور با ماشین شخصی خود بیاد از شهری به شهری ودر مسیر با این ترفند آدم رو درست کنه انصافه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۳۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
سلام .بنده امروز جریمه شدم برام اس اومده ۶۱هزارتومن جریمه شدی با اینکه من کمربند بسته بودم .باز منو جریمه کردن .آخه این انصافه تو این گرونی تو این وضعیت بد مملکت .خدایی نکن آقا پلیسه زشته از تو بعیده .خوب من زورم میاد ۶۱هزارتومن رو بدم ‌باید کجا اعتراض کنم .اعتراضم که کشکه.اینا با این پولا حقوق خودشونو درمیارن .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۲۳ ۲۷ تير ۱۳۹۹
سلام.
بیست و پنج خرداد نودو هفت دو جریمه همزمان برای خودروی اینجانب به نشانی کرج، طالقانی، با نوع تخلف عبور از چراغ قرمز و نبستن کمربند صادر شده است جائی که من هرگز در طول عمرم حتی تو خوابم ندیده ام حضور با خودرو پیشکش.
از اجرائیات راهنمایی و رانندگی محترم رباط کریم سه بار پیگیر مشکل شدم متاسفانه هیچ ترتیب اثری داده نشد فقط یه بار گفتند که آدما گاهاً به علت استرس ممکن است از چراغ قرمز عبور کنند حتی در جائی که هرگز حضور نداشته اند ؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۰۳:۱۸ ۲۴ تير ۱۳۹۹
باسلام
چطور امکان داره که در یک تاریخ ویک ساعت همزمان دو قبض جریمه بیاد اخه این کجای انصاف همش دم از عدالت میزنید بخدا این عدالت نیست فقط جیب خالی کردنه
در اخر فکر کنم جریمه هاتون کپی پیست میکنین
Iran (Islamic Republic of)
محمد فرهمند
۱۳:۱۹ ۲۳ تير ۱۳۹۹
آخه راننده ای که با ماشین خودش در جایی که توسط مامور پلیس جریمه شده( به عناوین مختلف، جریمه الصاقی، جریمه تسلیمی و ....) نبوده و از اون محل تردد و توقف نداشته، چرا باید 306000 ریال جریمه بشه و وقتی میخواد نسبت به آن اعتراض کنه در دفاتر راهنمایی و رانندگی بهش بگن این اعتراضا ره به جایی نمیبره و کسی تا حالا از این دست اعتراضات نتیجه ای نگرفته!!! که واقعا هم این چنین است؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۵۸ ۱۰ تير ۱۳۹۹
خیلی خوبه منی که راننده اسنپم روزی ۷۰ ۸۰ تومن کار میکنم به سختی روزی ۴۰ تومن پول بنزین میدم ماشین نگه میدارم تا مسافر بیاد سوار بشه می بینم جریمه الصاقی اومد برام یعنی چی کی می خواد جواب بده چرا چرا چرا به خدا خسته شدم خدا خودت شاهد باش شاهد باش
Iran (Islamic Republic of)
ناصر جھانگیری نیما
۲۳:۳۱ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
با سلام خدمت فرماندھی استان ھمدان بندہ رانندہ نیسانم لطف کنید بہ مامورھای محترمتان بگید وانت ھایی کہ دارن در خیابانھای پارک ممنوع بار خالی میکنن جریمہ نکنن کمی انصاف داستہ باشین من این ھفتہ ۴تا قبض جریمہ برام آمدہ بہ خدا خدارو خوش نمیاد.
Iran (Islamic Republic of)
جلال خزائی انارکی
۱۶:۲۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
درتاریخ۹۹/۳/۲۲از ساعت سه تا شش ماشین بنده در پارکینک منز ل پارک بوده که جریمه به مبلغ ۳۰۶۰۰۰ کد۲۰۸۵ گردیدام که تا بحال چند بار جریمه شدم متاسفانه مبلغش جوری که برای پیگیری باید بیشتر هزینه کرد
Iran (Islamic Republic of)
ر ش
۰۰:۴۱ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
با سلام..من تازه متوجه شدم که اگه ماشینت تو خونه پارک باشه ولی بخاطر بیرون نرفتن تو اوج کرونا اونم تو فروردین ماه باید حتما جریمه بشی اونم پارک دوبل.. ،حداقل جریمه الصاقی میکنی مرد باش رنگ ماشینم تو قبضت بنویس تا پیگیری میکنم بتونم روتو سیاه کنم. من از اسفند 98بخاطر بیماری خاصی که دارم به مدت سه ماه تو خونه تکون نخوردم بخاطر کرونا..
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۲۲:۵۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
من در تاریخ 1398/10/12 جریمه شدم که اصلن ماشینمم اون تاریخ بیمه نداشت نیاوردم بیرون جریمه هم نوشته شده استفاده از تلفن همرا در حالی که ماشین اصلن دستم نبوده نه پیامی نه برگی هیچی به دستم نرسیده و جریمه 40 تمنی شده 80 هزار ؟
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
ماشینی که امروز عید فطر از صبح تا فردا هم حرکت نکرده و نخواهد کرد جریمه شده،اونم در جاده خارج از شهر!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد فلاحتی
۱۵:۲۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
من را در تاریخ ۳۰ فروردین جریمه نمودند جریمه از نوع الصاقی بوده در صورتی که بنده هیچ گونه برگه ای را مشاهده نکردم چگونه میتوانم اعتراض کنم
Iran (Islamic Republic of)
داود رمضانی
۲۳:۲۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
من مادرم بردم درمانگاه آموزش وپرورش روز د و شنبه 16/2/99 در م امامت اگر پارک ممنوع چرا و انتهای که پارک کردند جریمه نمی شوند بنده که مادرم پیراست باید جریمه شوم
Iran (Islamic Republic of)
م ح
۱۶:۱۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
یکی بیاد به این پلیس ها بگه الکی مردم رو جریمه نکنید ، جریمه های عشقی ننویسید
Iran (Islamic Republic of)
سعادتمنش
۱۵:۰۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسلام مورخه ۲/۲/۹۹ ساعت ۱۲/۴۴ دقیقه سعادت اباد میدان کاج مامور محترم جریمه نوشته بمبلغ ۳۶۶۰۰۰ تومان در صوریکه تخلفی صورت نگرفته وبنده پشت فرمان بودم ولی مامور جریمه را الصاقی نوشته بدون اینکه مامور را رویت کرده باشم اگر از نظر عدالت ووجدان این حرکت درسته حرفی نیست فقط بد بین کردن مردم به پلیس میباشد ۲۴ ص-۴۴۳-۱۱ رنو
Iran (Islamic Republic of)
فرهادی
۱۷:۴۷ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
من ساکن شهرری ‌محل کار هفت تیر جریمه برای من زدن سعادت اباد من اصلا چند ماهه سعادت اباد نرفتم
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۰:۳۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
سلام
برای من امروز که ۹۹/۱/۲۵ هست جریمه اومده مال ۱۳ بدر من ساکن تهرانم و امسال اصلا مسافرت که هیچ از خونه هم بیرون نرفتم اون موقع روز ۱۳ بدر جریمه اومده تو بروجن من اصلا نمی‌دونم بروجن کجاست چطوری میشه پیگیری کرد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد علی صداقت
۲۳:۱۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام. بنده امروز 1399/01/24 منزل بودم که پیامکی در ساعت 18:49 دقیقه حاوی اعلام تخلف و نوع تخلف و مبلغ آن برایم ارسال شد. نه بنده و نه هیچکس دیگه با این ماشین بیرون نبوده اند که تخلفی صورت بگیره. بعد کند و کاو بسیار از طریق تماس با 197 ناجا شماره اجرائیات پلیس زاهور و آدرس آنرا به من دادند که پیگیر باشم. پیگیری که دیگران که وقت و حوصله آنرا داشتند به نتیجه نرسیدند. یکبار هم درتاریخ 1398/09/04 نیز همین داستان را داشتم که مجبور به پرداخت آن شدم. واقعا چه کار میشه کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۹:۴۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
باسلام پلاک ماشینم برا کرج.بیمه نامه هم کرج. عوارضی تهران ساوه ۱۹ فروردین افسر بهم گفت کارت ملی نشون بده که ساکن اسدآباد همدان هستی.رویت کرد.گفت برو مشکلی نداره. ازعوارضی رد شدم ۵۴۰۰۰۰ هزارتومن جریمه شدم.من استشهاد محلی دارم بامهر شورای روستا که ساکن روستایی واقع دراسدآباد همدان هستم .قانون این بود وارد شهر نشیم منم به سمت قروه سنندج رفتم .چرا جریمه شدم.برای اعتراض چیکارکنم.خدایی به ناحق جریمه شدم
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۶:۱۹ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
کدوم شکایت؟کدوم رسیدگی؟ اینا بااین جریمه ها حقوق خودشون رو درمیارن،من خودم سه بار جریمه شدم اصلا خبرنداشتم،هرجوری هست جیب ملت باید خالی بشه،
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۶:۱۷ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
کدوم شکایت؟کدوم رسیدگی؟ اینا بااین جریمه ها حقوق خودشون رو درمیارن،من خودم سه بار جریمه شدم اصلا خبرنداشتم،هرجوری هست جیب ملت باید خالی بشه،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
50 درصد جریمه ها عشقی نوشته میشه اگه خواستین بادوربین مخفی وباسند براتون ثابت میکنم
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۲۰:۴۵ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
امروز محدودیت ترافیک برا 12و13فروردین برای خرید شیر خشک و شیشه 500 هزارتومان جریمه شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
اخه تو این وضعیت بیکاری بی پولی مریضی دیگه به ناحق جریمه نکنید
Iran (Islamic Republic of)
مجیداسدی
۱۳:۵۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
جریمه ملارد من نرفتم
Iran (Islamic Republic of)
حسن صفری لرده
۱۳:۳۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
سلام.
من کاری ندارم جریمه‌هایی که شدم درسته یا اشتباه بود، میگیم کاملا درست.
ولی من کل خلافی رو واریز کردم، رسید واریز هم هنوز موجود هست، ولی امروز که دوباره خلافی گرفتم، دیدم نه تنها پاک نشده و هنوز هست، بلکه یکیشون دو برابر شده.
الان چکار باید بکنم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
لطفا پیگیری شود
۲۳:۲۹ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
با سلام
اینجا خیلی از دوستان هستند که به ناحق جریمه شدن لطفا نسبت به درخواست همه پیگیری شود دولت اسلامی بر پایه عدالته ولی خیلی وقتا ناعدالتی میشه
برای من بارها جریمه هایی اومده که اصلا در تاریخ های ذکر شده در جاهای که اصلا نرفتم جریمه شدم
اعتراض چه فایده داره وقتی هیچ حق قانونی بهت نمیدن و پیگیری نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
امید احمدی
۲۳:۳۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
سلام.وقت بخیر،بنده ساکن رشت هستم،دیروز که مورخ پانزدهم اسفند ماه سال نود وهشت بود،برای مادر بنده پیامک فرستاده شده،که در ساعت 15:28 محل تخلف محور رشت قزوین،مرتکب تخلف شده وسیله نقلیه سمند خاکستری شماره پلاک ایران46 31ج292.
این پیام درحالی برای ما ارسال شده،که ماشین در پارکینگ منزل بوده و ما همگی در خانه بودیم.لطفا بفرمائید به چه دلیل باید مبلغ 60هزارتومان برای خلافی که انجام ندادیم پرداخت کنیم.اگر ممکنه بنده رو راهنمایی کنید.با تشکر.
Iran (Islamic Republic of)
حسن شعبانی
۲۱:۳۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
سلام:بنده ساکن اهواز هستم در خصوص بی مورد جریمه کردن مامورین واقعا نمیشه حرفی بیان کرد خودم ب شخصه یک بار سه جریمه در یک قبض شده ام اونم ب این پایل ک مامور مرا دیده کمربند نزدم در معابر درون شهری ولی بخاطره اینکه کاره خودشونو راحت کنن توقیفی ب بنده ندادن و‌بعد جریمه کردن همین امروز هم در شهرکرد بدونه اطلاع توقیف مرا ۲۰۰ هزارتومن جربمه کرده اند دو‌برگی که اصلا دلیلش را نمی دانم گفتیم مامور قانون وای نگفتیم مامور خور سر قانون لطف کنید پیگیر این جریمه های دوبرگی و اطلاع ندادن مامور و سر خود جریمه عدم توقیف دادن بی خود مامورین رو پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۳:۰۳ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
با سلام:بنده ساکن تهران هستم و شبکار مترو تهران هستم.برام اس ام اس اومده شب 98/11/06ساعت 02:39دقیقه عبور از چراغ قرمز ثبت تخلف شده.متأسفانه چراغ قرمز خراب بوده و تنها بنده نبودم بلکه چند ماشین دیگه هم بعد از 10دقیقه صبر بعلت خرابی چراغ رو رد کردیم،لطفا دوربین همون چراغ قرمز را مجددا چک بفرمائید،چراغ در مطهری میرزای شیرازی ش غ,ز راهور تهران بزرگ ش.ق:
Iran (Islamic Republic of)
حبیب حسن پور
۲۳:۰۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید .من ساکن تهران سعادت اباد هستم ماشینم تو پارکینگ خونمه همین الان اس اومده تو سد کوثر ۳ تو کهکیلویه سرعت غیر مجاز بالای ۳۰ کیلومتر داشتم .لطف کنید رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
حبیب حسن پور
۲۲:۵۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
با عرض سلام .
من ساکن تهران هستم الان در منزل نشستم ماشینمم تو پارکینگه اس جریمه اومده تو سد کوثر ۳ تو جنوب کشور تکلیف ما چیه الان.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۲۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
با عرض سلام
امروز پیامک جریمه اومده برام که تو مراغه خ بهشتی بصورت الصاقی جریمه شدم در صورتی که من اصلا مراغه نرفتم تا حالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
باِسلام امروز درشرایط بدجوی که پلاک ماشین بنده ازپشت بعلت آلوده شدن به گل ولای وآبهای ذوب شده برف که پلاک را کثیف کرده مامور راهنمایی بنده را ۶۰هزارتومان بدون تذکر به بنده جریمه نموده بدون اینکه برام گوشزد کنه ازپشت نوشته وپیامکش اومده حالا بنده باید چکاری انجام بدم که امروز تمام پلاکها کثیف بوده ان
Iran (Islamic Republic of)
هادی عیدمحمدی ثانی
۲۰:۰۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
باسلام من الان دوشب است که برام پیام میادکه جریمه شدم به پیامهای جریمه نگاه میکنم من اصلان تواین مسیرها نبودم ونرفتم
Iran (Islamic Republic of)
حاجی
۰۰:۵۳ ۰۵ دی ۱۳۹۸
برادران مامور راهور با مردم اینکارها را نکنید اگر دستور دادن که به هر قیمتی برگ جریمه را تموم کنی یا موطفی پر کنی مرد باش و خلافکار را جریمه کن نه اینکه هرکسی رو دیدی... انصافه ک جایی نباشی و جریمه بشی یا خلافی نکنی برات جریمه بزنن و خبرنداشته باشی و دو برابر بشه... انشالله خیر نبینه ماموری که انصاف و عدالت نداره و خیانت میکنه...
Iran (Islamic Republic of)
فرانك حسين زاده
۰۱:۲۶ ۰۳ دی ۱۳۹۸
به من پيغام اومده كه در عوارضى قم تخلف كرده ام اون هم شب يلدا خدا ميدونه كه مادرم جراحى كرده و من مشغول پرستارى از اونم و در زمان گفته شده ماشين تو پاركينگ خونه بوده چه جورى ثابت كنيم
Iran (Islamic Republic of)
محمدر رضا زیدآبادی
۱۹:۰۷ ۰۱ دی ۱۳۹۸
با سلام . الان ۱/۱۰/۹۸ ساعت ۱۸/۳۰ دقیقه در کرمان هستم پیامک اومد که در رشت جریمه شدم !؟!؟!؟ چطوری پیگیری کنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی مصطفوی
۰۰:۳۳ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
یه جریمه 80000 هزار تومانی در مورخه 98/8/8 درشهرستان میانه خیابان معیر امد پیامک ان خیابان نرفتم ــــــــ در مورخ 98/9/19 یه پیامک 15000 هزار تومانی خیابان رحیمی امد بدون تخلف به کی شکایت کنیم میگن به مامورا دوستا شون شماره پلاک میدن که جریمه الکی بنویسن انشالله خدا خودش تلافی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۲۰:۵۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
اول از روی ادب خدمت همه هم عزیزان
من هم جریمه بی اساس شدم ولی میدونم چون به نتیجه نمی رسم
بنابر این اعتراضی ندارم
یه موردش .مگه میشه همزمان همه توقف داشته باشی همزمان تو ماشینو حضور نداشته باشی هم کمر بند نبسته باشی
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا کاظمی
۱۲:۱۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
اما جریمه برا بنده اومده که پلیس دستور توقف داده بنده توقف نکردم 240 هزار تومان که اصلا همچنین چیزی امکان نداره از من که همیشه قانون مدار بودم .
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد
۱۹:۳۸ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
سلام علیکم
بنده یک پیامک در مورخ 98/08/12 مبنی بر اینکه ماشین شما توسط پلیس راهور به پارکینگ منتقل شد در صورتیکه ماشین اصلا بیرون نرفته و ودر پارکینگ منزل می باشد
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی بردبار
۲۰:۳۳ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
سلام وخسته نباشید برام جریمه 500000 ریال درتاریخ 10/08/98 آمده که در کرج.خیابان آزادی در حالی که چند سالی هست مسیرم فقط شهر جدید پرند هست آیا می توان اعتراض کرد
Iran (Islamic Republic of)
سید حمید حسینی
۱۲:۲۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
با سلام و خسته نباشید. ..امروز ۹۸/۰۸/۱۰یک پیامک جریمه برای من ارسال شده. که در این تاریخ ساعت ۱۱:۳۷دقیقه در ورامین به مبلغ ۸۵۰۰۰ تومان جریمه شده ام .با توجه که من در تهران سکونت دارم و تا به حال با ماشین خودم به ورامین نرفتم ..چطور میشه که من در خانه باشم و جریمه برای من بیاید...جالب است که برگه جریمه دو برگی صادر شده است...
سری قبل هم در رباط کریم جریمه شدم که من اصلا اونجا نرفتم...این آخه چه قانونی که الکی جریمه می کنند بعد پیامک می دن...لطفا رسیدگی کنید که چه شخصی این جریمه های الکی رو برای پر کردن برگه های خود انجام میده ..خیر نبینه اونی که برای منفعت خودش برای مردم قبض صادر می کنه....
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا معصومی
۰۰:۴۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
من یه مقدار جریمه هامو پرداخت کردم ولی پاک نشده چرا؟؟؟؟
۱۲
آخرین اخبار