مراسم اختتامیه اولین جشنواره ملی آیین‌های نوروزی "کرمانشاه، پایتخت نوروز ایران" برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مهدی عبدالمالکی دبیر اجرایی جشنواره "کرمانشاه، پایتخت نوروز ایران" در مراسم اختتامیه این جشنواره که امروز (دهم فروردین) با استقبال گسترده مردم در تالار انتظار برگزار شد، به برنامه‌ریزی‌هایی که از چندماه پیش برای برگزاری این جشنواره در کرمانشاه شد اشاره کرد و گفت : فراخوان جشنواره از ابتدای اسفند آغاز و با رونمایی از پوستر جشنواره در دوازدهم اسفند، تلاش‌های گسترده‌ای برای برگزاری شایسته جشنواره انجام شد.

وی با اشاره به آغاز اجرای برنامه‌های جشنواره از سوم فروردین، گفت : طی هفت روز برگزاری این جشنواره گروه‌هایی از بیش از ۱۰ استان کشور حدود ۶۹ برنامه را اجرا کردند که البته از ابتدا پیش بینی برگزاری ۱۰۰ برنامه را داشتیم، اما متاسفانه شرایط جوی اجازه اجرای کامل برنامه‌ها را نداد.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمانشاه در ادامه بابیان اینکه در میان اقوام ایرانی آداب، رسوم و سنن مختلفی حاکم است، اظهار کرد: جشنواره ملی آیین‌های نوروزی کرمانشاه در تلاش بود تا در قالب رخداد‌های فرهنگی با اجرای این آئین‌ها و رسوم پاسخگوی بخشی از نیاز‌های فرهنگی مردم استان و اقصی نقاط ایران باشد.

وی با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز جشنواره و استقبال خوب مردم و مسافرین نوروزی از آن، تصریح کرد: هرچند در ایام نوروز در تمام سطح کشور شاهد اجرای برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلف نوروزی بودیم، اما هیچکدام از استان‌های کشور در اجرای برنامه‌های خود مدعی پایتخت نوروز بودن ایران نشدند و این فکر و اندیشه جوانان کرمانشاهی و همت مسئولان استان بود که سبب رقم زدن چنین رویداد بزرگی در کرمانشاه شد.

عبدالمالکی کمک به رونق حوزه گردشگری استان و ایجاد نشاط اجتماعی را رویکرد‌های مهم این جشنواره عنوان کرد و گفت: یکی از راه‌های مهم توسعه استان بحث رونق حوزه گردشگری است که برگزاری رویداد‌های فرهنگی همچون اولین جشنواره ملی آیین‌های نوروزی "کرمانشاه، پایتخت نوروز ایران" می‌تواند به این مهم کمک کند.

وی در ادامه بابیان اینکه همکاری بسیار مطلوبی بین مدیران ارشد استانی برای برگزاری این جشنواره وجود داشت، اعلام کرد: یکی از زیباترین قسمت‌های جشنواره تعامل مثبت و همراهی مطلوب حوزه‌های فرهنگی استان برای اجرای این جشنواره بود که نوید اجرای برنامه‌های موفقیت آمیز بیشتری در آینده را می‌دهد.

به گفته این مسئول دومین جشنواره ملی آیین‌های نوروزی "کرمانشاه، پایتخت نوروز ایران" سال آینده با همراهی مسئولین استانی با انسجام بیشتری برگزار خواهد شد.

در مراسم اختتامیه جشنواره گروه‌های نمایشی از استان‌های مختلف کشور به اجرای برنامه پرداختند و در پایان از گروه‌های برتر تقدیر شد .

 

 

انتهای پیام/د

تلاش‌های گسترده‌ای برای برگزاری شایسته جشنواره انجام شد

 

برچسب ها: مطبوعات ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.