معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان کشاورزی آذربایجان غربی گفت: عملیات بیمه گری محصولات زراعی بهاره در استان آغاز شده است و بیمه دام و طیور نیز همچنان ادامه پیدا می‌کند.

تداوم بیمه محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی / کشاورزان نکات ایمنی در بحران‌های احتمالی را جدی بگیرندغلامعلی مرادی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان کشاورزی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با اشاره به مزایای صندوق بیمه کشاورزی افزود: بر اساس اخطاریه شماره ۲ اداره کل هواشناسی استان مبنی برفعالیت سامانه بارشی که باعث بارش باران به همراه برف در مناطق کوهستانی از روز شنبه مورخه ۱۰/۰۱/۹۸ و احتمال طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل خواهد شد لذا از کشاورزان، بهره برداران و عشایر استان درخواست می‌کنیم به منظور پیشگیری و کاهش خطرات جانی و مالی ناشی از سیلاب ضمن رعایت موارد احتیاطی و ایمنی از تردد، اسکان و توقف در حریم و بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها اجتناب و ضمن بیمه نمودن محصولات کشاورزی و دامی خود در فرصت باقی مانده اقدامات لازم را در جهت کاهش خسارت احتمالی انجام دهند.
 
مرادی بر ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه و رعایت نکات ایمنی برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از بارندگی روز‌های آتی در استان تاکید و از کشاورزان درخواست کرد هر چه زودتر برای بیمه نمودن محصولات کشاورزی اقدام کنند.
 
این مسئول با اشاره به وضعیت بیمه بخش کشاورزی استان در سال زراعی جاری بیان کرد: تا کنون هفت میلیون و ۸۹۳ هزار قطعه انواع طیور، ۷۳ هزار و ۳۳۳ کلنی زنبور عسل، بیش از ۲۸ هزار راس دام سبک و سنگین تحت پوشش خدمات صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفته اند که بیمه این محصولات همچنان تداوم دارد.
 
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: در بخش محصولات زراعی پاییزه نیز ۴۱ هزار و ۶۰۰ هکتار، محصولات باغی سه هزار و ۵۹۳ هکتار تحت پوشش خدمات صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفته اند.
 
مرادی اظهار امیدواری کرد: تا پایان مدت زمان مقرر عملیات بیمه گری، این میزان سطوح بیمه شده با مشارکت و افزایش آگاهی بهره برداران بخش کشاورزی افزایش یابد.
 
وی از بهره برداران بخش کشاورزی استان درخواست کرد تا با مراجعه به دفا‌تر خدمات بیمه کشاورزی و مراکز خدمات جهاد کشاورزی با آگاهی از حق بیمه و شرایط تعهد بیمه‌گری، نسبت به پوشش بیمه‌ای محصول خود در مدت زمان مقرر در سال جاری اقدام کنند.
 
انتهای پیام/م

 

لزوم استفاده کشاورزان از بیمه محصولات کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.