مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: باغداران برای دستیابی به نهال سالم و استاندارد، خرید خود را از نهالستان‌های دارای مجوزاز موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال انجام دهند.

ضرورت خرید نهال از نهالستان‌های مجوز داربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،عزیز امانی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: با توجه به فصل جابجایی نهال، توصیه و برنامه ما این است که باغداران برای دستیابی به نهال‌های سالم، اصیل و استاندارد، خرید خود را از نهالستان‌های مجوزدار تحت حمایت سازمان جهاد کشاورزی انجام دهند.
 
وی افزود: خرید نهال‌های با مبدا نامشخص، غیر تایید شده و فاقد شناسه موجب مشکلاتی در حوزه تولید می‌شود و بر روی بهره وری و عملکرد باغ‌ها تاثیر منفی می‌گذارد، زیرا ورود نهال آلوده به آفت یا بیماری به یک باغ، سایر باغ‌های مجاور را نیز آلوده می‌کند.
 
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد: ۶۰ نهالستان دارای مجوز درسطح استان اذربایجان غربی فعالیت می‌کنند که در ورودی این نهالستان‌ها بنری که دارای تاییدیه از سازمان جهاد کشاورزی استان است، نصب شده است.
انتهای پیام/م
 

خرید نهال از نهالستان های مجوز دار صورت پذیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.