رئیس اداره حفاظت محیط زیست نایین از ثبت و ارجاع بیش از ۱۰۰ پرونده تخلفات زیست محیطی و شکار غیر قانونی به مراجع قضایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا رضایی رئیس اداره حفاظت محیط زیست نایین گفت: منطقه عباس آباد نایین به جهت تنوع و غنای انواع حیات وحش، زبانزد خاص و عام بوده و همواره جذابیت بسیاری برای شکارچیان سطح استان داشته، به گونه‌ای که بیشترین کشفیات تخلفات شکار و صید استان، طی یک دهه گذشته، در سطح زیستگاه‌های این شهرستان بوده است.

به گفته وی، از سال ۱۳۸۷ با تاسیس اداره حفاظت از محیط زیست و استقرار سر محیط بانی خور و بیابانک، چوپانان و بیاضه، همچنین تجهیز و تامین نیروی گارد متناسب با وسعت، تنوع منطقه و عدم صدور مجوز شکار بخصوص در فصل بهار که موسم زاداوری وحوش محسوب می‌شود، حفاظت و امنیت موثری در سطح زیستگاه‌های شهرستان نایین فراهم آورده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نایین بیان نمود: در حال حاضر، بزرگترین مشکلات موجود حوزه حفاظت شده شهرستان نایین را، فشار دام و سگ گله با ایجاد استرس بر زیستگاه‌های حساس و تخریب پوشش گیاهی و اشغال منابع آبی، توسعه بی رویه و فعالیت‌های غیر اصولی معادن فعال و غیر فعال منطقه، بحران خشکسالی، شکارچیان غیر مجاز، وجود جاده‌های اصلی و پرتردد و ایجاد تلفات جاده‌ای جانوران و ضعف اگاهی‌های عمومی زیست محیطی به وجود آورده است.

رضایی گفت: ورود هر توریست یا هر فرد عادی به منطقه حفاظت شده شهرستان، منوط به اخذ مجوز مکتوب از محیط زیست استان و شهرستان است و هیچگونه مجوزی جهت شکار داده نخواهد شد.

وی با اشاره به اصل ۵۰ قانون، حفاظت از محیط زیست را یک وظیفه عمومی اعلام نمود و افزود: مردم هر گونه حریق، شکار غیر قانونی، بیماری وحوش، تلفات جاده ایو ناشی از شکار، یا هر اقدامی علیه صیانت از حیات وحش را به اداره محیط زیست شهرستان اعلام نمایند.


انتهای پیام/م



 

عملکرد اداره محیط زیست نایین در پرونده تخلفات زیست محیطی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.