معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : سامانه بارشی که وارد کرمانشاه می‌شود حدود ۷۰ تا ۸۰ میلی‌متر برای استان بارندگی خواهد داشت .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علی محمد زورآوند معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه سامانه بارشی که وارد کرمانشاه می‌شود حدود ۷۰ تا ۸۰ میلی‌متر برای استان بارندگی خواهد داشت، گفت : اینکه گفته می‌شود این سامانه به اندازه یک سال بارش به همراه دارد، به هیچ عنوان صحیح نیست.

وی گفت : سامانه بارشی فعالی از اواخر وقت امروز (۱۰ فروردین) وارد جو استان خواهد شد که بارش‌های گسترده و قابل توجهی به همراه دارد و امکان طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها را ایجاد می‌کند.

وی میانگین بارش ناشی از این سامانه را برای استان کرمانشاه ۷۰ تا ۸۰ میلی‌متر اعلام کرد و یادآور شد: پیک بارش این سامانه نیز در نهایت ممکن است در نقاط پربارش استان به ۱۳۰ میلی‌متر برسد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه برخی مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اینکه بارش این سامانه به اندازه یک سال است را رد کرد و افزود: چنین چیزی به هیچ عنوان صحت ندارد.

زورآوند درباره عمده مناطق تحت تاثیر این موج نیز تاکید کرد: تغییراتی در فعالیت‌های این موج مشاهده می‌شود، به گونه‌ای که اکنون مشخص شده در روز‌های ابتدایی پیک بارش را در مناطق غربی استان خواهیم داشت و به تدریج این شدت بارش به سمت شرق و جنوب شرقی استان پیش خواهد رفت.

وی شدت بارش‌ها را نیز مربوط به ظهر فردا (یازدهم فروردین) تا دوشنبه شب دانست و عنوان کرد: ممکن است در روز سه‌شنبه نیز بارش‌های رگباری در نقاط مختلف استان شاهد باشیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به احتمال بارش برف در نواحی سردسیر کوهستانی، اضافه کرد: این سیستم در مجموع سیستم گرمی است و بارش برف گسترده‌ای ندارد.

زورآوند گفت: امیدواریم بارش برف را در نقاط کوهستانی شاهد باشیم، زیرا بارش باران در مناطق کوهستانی می‌تواند منجر به آب شدن برف‌ها شده و به آبگرفتگی‌ها دامن بزند.

وی گفت: این سامانه در حال تغییر و تحول است و احتمال تغییر برخی از این پیش‌بینی‌ها وجود دارد .

 

 

انتهای پیام/د

سامانه به اندازه یک سال بارش به همراه دارد، به هیچ عنوان صحیح نیست

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.