رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان از مسافران نوروزی خواست با با بستن کمربند ایمنی، تلفات ناشی از تصادفات را به حداقل برسانیم.

با بستن کمربند ایمنی، تلفات ناشی از تصادفات را به حداقل برسانیمسرهنگ یداله ستوده رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: در سال‌های اخیر فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی گسترش یافته است، ولی به یاد داشته باشیم یکی از علل عمده مرگ و میر در تصادفات خونریزی‌های مغزی است که بستن کمربند ایمنی موثرترین عامل در جلوگیری از وارد آمدن ضربه به سر و خونریزی مغزی و در نتیجه مرگ و میر است.

رئیس پلیس راهور جنوب استان سیستان و بلوچستان افزود: بعضی افراد تصور می‌کنند که بستن یا نبستن کمربند، موضوعی شخصی است این در حالی است که اگر یک فرد در اثر سانحه مصدوم شود چندین ارگان و یا سازمان نظیر اورژانس، پلیس، راهداری، بیمه و ... را جهت رسیدگی به او درگیر و هزینه‌های مادی و معنوی زیادی را متوجه جامعه می‌کند.

وی تصریح کرد: عدم استفاده از کمربند ایمنی برای راننده و سرنشینان در هنگام رانندگی عواقب خطرناکی را به دنبال دارد، پس کلیه رانندگان قانون مدار باید جهت سلامتی خود و سرنشینان بستن کمربند ایمنی را جدی گرفته و قبل از حرکت کمربند ایمنی را ببندند.

سرهنگ ستوده خاطر نشان کرد: امید است اجرای دقیق قانون، برای معدود رانندگان خطر آفرین بازدارندگی لازم را فراهم و آرامش و سلامتی را برای جامعه به ارمغان آورد.

انتهای پیام/ع

با بستن کمربند ایمنی، تلفات ناشی از تصادفات را به حداقل برسانیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار