معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی مازندران از کاهش ۱۷ درصدی تصادفات منجر به فوت در نیمه اول تعطیلات نوروزی خبر داد.

سرهنگ نیازی معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، از کاهش ۱۷ درصدی تصادفات منجر به فوت در استان مازندران در نیمه اول تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد تا در دور دوم سفر‌های نوروزی شاهد هیچگونه حوادث ناگواری در سطح استان نباشیم.

وی با بیان این که عابران پیاده ۴۰ درصد از کشته شدگان حوادث رانندگی را شامل می‌شوند، افزود: ارتقاء فرهنگ عمومی ترافیک، توجیه و آموزش مردم نقش موثری در پیشگیری از این حوادث دارد.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی مازندران گفت: واژگونی خودرو و برخورد خودرو با اجسام از دیگر عوامل وقوع حوادث رانندگی در محور‌های استان به شمار می‌روند که این امر ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توجه به جلو است که به ترتیب ۳۰ و ۲۶ درصد از حوادث رانندگی را شامل می‌شوند.

سرهنگ نیازی با اشاره به شروع فصل کشاورزی با تاکید بر کنترل وسایل نقلیه کشاورزی و تاکید کشاورزان بر استفاده از علائم و شبرنگ برروی تجهیزات و کماشین آلات کشاورزی، افزود: باید با استفاده از ظرفیت‌های آموزشی، فرهنگیاران ترافیک و راهوران محله اقدامات مناسبی در این زمینه صورت گیرد.

وی با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی کشف سرقت‌ها در استان، گفت: ارتقاء احساس امنیت در بین مردم و مسافران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید مورد توجه جدی پلیس‌های تخصصی، مسئولان و فرماندهان انتظامی شهرستان‌های تابعه قرار گیرد.

انتهای پیام/آ

کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در مازندران

برچسب ها: نوروز ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.