رئیس‌جمهور جدید برزیل از وعده انتخاباتی خود به نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای انتقال سفارت کشورش از تل‌آویو به قدس عقب‌نشینی کرد.

برزیل از وعده انتقال سفارت خود به قدس عقب‌نشینی کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هاآرتص، ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل از وعده انتخاباتی خود برای انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس عقب نشینی کرد.

بنا به گزارش رویترز، رئیس جمهور برزیل که قرار است روز یکشنبه درست چند روز مانده به برگزاری انتخابات پارلمانی برای یک دیدار رسمی وارد سرزمین‌های اشغالی شود، روز گذشته اعلام کرد به جای انتقال سفارت، دولت برزیل یک دفتر تجاری در قدس افتتاح می‌کند. خبرگزاری رویترز گزارش داد بخش کشاورزی برزیل با انتقال سفارت این کشور به قدس مخالف است، زیرا این اقدام می‌تواند به تجارت پر سود گوشت حلال با کشور‌های عربی زیان برساند.

بولسونارو سال گذشته میلادی و در زمان انتخابات ریاست جمهوری وعده داد تا سفارت این کشور در سرزمین‌های اشغالی را به قدس منتقل کند و در زمان آغاز دوره ریاست جمهوری خود در ماه ژانویه نیز این وعده را تکرار کرد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از جمله کسانی بود که در مراسم آغاز ریاست جمهوری بولسونارو حضور داشت. هفته گذشته نیز وزیر خارجه برزیل اعلام کرد دولت همچنان در حال بررسی طرح انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس است. 

آمریکا سال گذشته میلادی در اقدامی که به شدت از سوی جامعه جهانی محکوم شد، سفارت این کشور در سرزمین‌های اشغالی را به قدس منتقل کرد. گواتمالا نیز به تبعیت از واشنگتن سفارت خود را به قدس منتقل کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۲۹ ۱۰ فروردين ۱۳۹۸
لعنت به حامیان ظالمان.
آخرین اخبار