رئیس اورژانس کشور گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون بیش از ۲۲ هزار مصدوم ترافیکی در ایام نوروز به مراکز درمانی منتقل شدند.

پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کل ماموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی  از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون اظهار کرد: تاکنون ۱۶۳ هزار و ۵۹۹ ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی انجام شده است.

کولیوند با اشاره به آمار اعزام مصدومان ترافیکی در طرح نوروزی سال ۹۸ بیان کرد: ۲۲ هزار و ۱۵۶ مصدوم ترافیکی تا به امروز در سوانح رانندگی به کمک اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

رئیس اورژانس کشور اظهار کرد: همچنین  ۲۹۰ هزار و ۸۳ نفر تاکنون به ایستگاه‌های سیار اورژانس مستقر در مسیر‌ها مراجعه کرده اند.

مراجعه یک میلیون و ۴۹۱ هزار به بیمارستان‌ها

کولیوند با اشاره به آمار خدمات بیمارستانی طرح سلامت نوروزی از ٢٨ اسفند تا به امروز گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۹۱ هزار و ۲۱۳ نفر به مراکز درمانی و بیمارستانی مراجعه داشته اند که از این تعداد ۲۴۸ هزار و ۷۴۹ نفر بستری شدند.

وی ادامه داد:تاکنون در طرح سلامت نوروزی  ۳۳ هزار و ۷۹۹ مورد عمل جراحی اورژانسی و ۱۶ هزار و  ۷ مورد عمل جراحی الکتیو انجام شده است و ۶ هزار و ۳۲۲ نفر در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های کشور بستری شدند  و تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.

بیشترین علت مراجعه به اورژانس بیمارستان‌ها

کولیوند با اشاره به مهمترین علل مراجعه به اورژانس بیمارستان‌ها در ایام نوروز گفت: بیشترین علت مراجعه به مراکز درمانی بیماری‌های قلب، گوارشی، تنفسی ومغزی گزارش شده است.

رئیس اورژانس کشور همچنین تصریح کرد: آمار‌های مذکور نشان از حضور نیرو‌های فوریت‌های پزشکی با تمام توان است و آمار بستری‌ها و اعمال جراحی الکتیو و اورژانس نشان از حضور پزشکان متخصص در بیمارستان‌های کشور است.

امدادرسانی به سیل زدگان ادامه دارد

 کولیوند با اشاره به وقوع سیل در برخی استان‌های کشور و امدادرسانی به سیل زدگان اظهار کرد:  خدمات فوریت‌های پزشکی و سلامت برای سیل زدگان همچنان با تمام توان ادامه دارد و اورژانس هوایی یکی از فعالترین این واحدهاست که تاکنون توانسته افراد زیادی را از مرگ حتمی نجات دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.