رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: ۲۱ هزار و ۴۶۱ نفر از ابتدای طرح نوروزی تاکنون در حوزه این دانشگاه ویزیت شده اند.

بیش از ۲۱ هزار نفر درحوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ویزیت شدندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دکتر مهران امینی فرد رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر با بیان اینکه طرح سلامت نوروزی از ۲۵ اسفند ماه پارسال آغاز شده و تا ۱۷ فروردین ادامه دارد اظهار داشت: ۱۹ هزار و ۴۰۴ نفر از مراجعه کنندگان این مدت به طور سرپایی درمان و بقیه بستری شدند.

وی افزود: فعالیت بخش‌های اتاق عمل بیمارستان‌های تابعه با تمام توان در این ایام به منظور ارائه حداکثری خدمات به بیماران مورد تاکید ویژه قرار گرفته بود و تاکنون حدود هزار عمل جراحی نیز انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت:در طول اجرای طرح سلامت نوروزی در سیستان و بلوچستان ۸۵۵ زایمان در بیمارستان‌ها این دانشگاه انجام شده است.

وی بیان کرد: ۲۴۲ تصادف در جاده‌های سیستان و بلوچستان در این مدت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر رخ داده که ۲۹۱ مجروح و ۹ فوتی بدنبال داشته است.

امینی فرد اظهار داشت: همچنین در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی پیشگیری از بروز مشکلات بهداشتی و اپیدمی‌های بیماری‌های منتقله از آب و غذا، نظارت بهداشت محیط و غذا و دارو بر اماکن عمومی و مجتمع‌های تفریحی، رستوران ها، مراکز تهیه و توزیع غذا و مراکز عرضه مواد آرایشی و بهداشتی حدود ۶ هزار بازدید انجام شد.

وی بیان کرد: ۳۱ واحد متخلف در این مدت به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی پلمپ و به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ادامه داد: حدود ۲۰ تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی هم از مراکز پلمپ شده کشف و جمع آوری شدند.

انتهای پیام/ع

بیش از ۲۱ هزار نفر درحوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ویزیت شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار