مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از افزایش ۱۳۱درصدی بارش در سال آبی جاری خبر داد.

بارش ها در همدان ۱۳۱ درصد افزایش یافتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: از ابتدای سال آبی تاکنون ۴۰۳میلی متر بارش در استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۳۱درصدی دارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۷۴میلی متر بارش در استان به ثبت رسید، اظهار داشت: در آمار بلند مدت نیز بارش استان افزایش۷۵درصدی داشته است.

ستوده با بیان اینکه سد‌های استان در بارش‌های اخیر مشکلی نداشته و درحال آبگیری هستند، گفت: حجم کنونی آب سد اکباتان ۱۹ میلیون مترمکعب است به طوریکه ۵۵ درصد از ظرفیت این سد پر است.

وی با بیان اینکه سد آبشینه ۵۰۰ هزار متر مکعب آب دارد، یاد آور شد: این سد از سرریز اکباتان آبگیری می‌شود که درحال حاضر سد اکباتان سرریز نکرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اینکه حجم آب سد سرابی تویسرکان ۷ میلیون مترمکعب است، افزود: ۷۵ درصد مخزن این سد پر است. ۸۰۰لیتر در ثانیه آب وارد سد سرابی می‌شود و ۸۰لیتر در ثانیه برای شرب از این سد برداشت می‌شود.

ستوده ظرفیت سد کلان ملایر را ۴۶ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: ۱۰۰ درصد مخزن این سد پر و در حال سرریز است.

وی بیان کرد: با بارش‌های اوایل نوروز، ورودی به سد کلان ملایر به ۲۰مترمکعب در ثانیه رسید که براین اساس دریچه سد ۵۰درصد باز شد و درحال حاضر ۷متر مکعب از دریچه و ۱۲متر مکعب از سرریز این سد خارج می‌شود.

انتهای پیام/ د

افزایش ۱۳۱درصدی بارش در همدان

برچسب ها: آب و هوا ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.